האקדמיה און-ליין: ממשבר למהפכה של המאה העשרים ואחת

ד"ר אייל קמינקא

סוגי הקורסים הקיימים כיום מגוונים ומשתנים ככל שהטכנולוגיה מתקדמת. למשל, ניתן למצוא קורסים המשתמשים בתקשורת א-סינכרונית בין המרצה לסטודנטים (כגון אימייל, פורומים, קבוצות-חדשות וכד'), מה שמאפשר לסטודנטים להשתתף בקורס בזמנים הנוחים להם. מודל אחר מבוסס על טכנולוגית תקשורת סינכרונית (צ'אטים, חדרי-וידאו בזמן אמת, וכד') ומעתיק שיטות הוראה מסורתית (פנים-אל-פנים), בדרך-כלל בין מורה לקבוצות גדולות של סטודנטים (הנמצאים במקומות שונים בעולם בו זמנית). מודל שלישי הוא שילוב של טכנולוגיות א-סינכרוניות וסינכרוניות, ולעתים אף שילוב של אמצעים תקשוביים ופגישות פנים-אל-פנים. בתוך כל אלו, אמצעי ההוראה משלבים לרוב אמצעים ויזואליים רבים (תמונות המחשה, וידאו) וכן אמצעים אינטראקטיביים היוצרים הנעה ומחויבות של הסטודנט. נישה גדלה והולכת בתוך השימוש בטכנולוגיה אינטראקטיבית היא 'המשחקיות' (Gamification) של תהליכי למידה, הבאה להגביר את המוטיבציה של התלמידים וההנאה מהתהליך. ללא ספק, המערכת האקדמית והחינוכית בכל העולם צפויה לעבור טלטלה בעשורים הקרובים, וכשמשנים את החינוך בהווה, מעצבים מחדש את פני העתיד…

למאמר המלא של ד"ר אייל קמינקא בכתב העת סטטוס, 2012 
 


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    הכתבה מעניינת מאד – יישר כוח! הלינק שולח לאתר של סטטוס אך לא ישירות לכתבה וקשה למצוא. אנא עדכנו את הלינק שישלח ישירות לכתבה.

    פורסמה ב 23/05/2013 ע״י יובל
    מה דעתך?
yyya