האם יש הצדקה פדגוגית לביטחון העצמי של מורים מתחילים בשימוש בטכנולוגיות תקשוב ?

מקור וקרדיט :
Louise Starkey. "Teachers' pedagogical reasoning and action in the digital age", Teachers and Teaching: Theory and Practice,  2010   VOL. 16   NO. 2   ,pp.233 – 244.
יותר ויותר מורים מתחילים נכנסים למקצוע ההוראה עם ביטחון עצמי רב יותר לגבי יכולותיהם להשתמש בטכנולוגיות תקשוב ליצירת שינוי בדרכי ההוראה המסורתיים.
החוקרת האוסטרלית פרופסור  Louise Starkey בדקה את החשיבה שלהם והגיעה למסקנות אחרות.
במחקרה בדקה כיצד מתחוללים תהליכי החשיבה של המורים החדשים בעידן התקשוב בבתי הספר , כאשר העוגן התיאורטי להשוואה ולמחקר הוא המודל של שולמן משנת 1987 ("ידע אינו יכול להיות מועבר באופן מילולי מהמורה לתלמיד, אלא הלומד הוא שותף פעיל בתהליך בנית הידע החדש. לפיכך התלמידים פעילים בעת הלמידה. חלק ניכר מעבודתם מתרחש בקבוצות קטנות") .
 באמצעות ניתוח של כמה וכמה מקרים אותם בחנה Louise Starkey היא הגיעה למסקנה כי המורים המתחילים מוכנים אמנם היום לשלב את המחשב בהוראה אך בעיקר על מנת להעביר ידע מהם לתלמידים , כלומר תפיסת עולם הפדגוגית לא השתנתה ולא רואה את תהליך ההוראה כתהליך מצמיח של קהילת לומדים עפ"י המודלים הפדגוגיים המתקדמים יותר.
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya