האם הארגון של טקסט משובץ לעומת טקסט מקושר במערכות שיעורי בית אלקטרוניות יוצר הבדל בהתרשמויות, בעמדות ובלמידה הנתפסת של סטודנטים?

Zumalt, Caitlin; Williamson, Vickie. Does the Arrangement of Embedded Text Versus Linked Text in Homework Systems Make a Difference in Students Impressions, Attitudes, and Perceived Learning? Journal of Science Education & Technology, Oct2016, Vol. 25 Issue 5, p704-714

סטודנטים בסמסטר ראשון של קורס כימיה כללית באוניברסיטה גדולה בדרום מערב ארה"ב השלימו מטלת שיעורי בית שארכה שלושה שבועות תוך שימוש במיינד טאפ (MindTap). מיינד טאפ היא המערכת האלקטרונית הראשית הראשונה שיש בה שאלות שיעורי בית המשובצות בתוך הטקסט, כך שסטודנטים קוראים קטע קצר מספר הלימוד ואז עונים על קבוצת שאלות.

לפני מיינד טאפ, מערכות שיעורי בית אלקטרוניות פעלו באופן עצמאי או הכילו שאלות עם קישורים לספר הלימוד. בהמשך, סטודנטים השלימו מטלות שיעורי בית שארכו שבועיים באמצעות מערכת למידה מקוונת ברשת (Online Web Learning –  OWL). מערכת הלמידה המקוונת ברשת מציגה שאלות שיעורי בית עם קישור לספר הלימוד בחלון נפרד. הן מערכת מיינד טאפ הן מערכת הלמידה המקוונת ברשת כוללות את אותן שאלות או שאלות דומות.

לאחר שהסטודנטים השתמשו בשתי מערכות שיעורי הבית, נערך סקר שכלל שאלות המדורגות בסולם ליקרט (Likert scale) ושאלות פתוחות שעסקו ברמת ההבנה הנתפסת של הסטודנטים תוך שימוש במערכות השונות, עד כמה היו המערכות קלות לשימוש, והיתרונות/חסרונות של כל מערכת. סקר נוסף נערך בסיום הסמסטר השני של קורס הכימיה הכללית, שבמהלכו סטודנטים השתמשו במערכת הלמידה המקוונת ברשת לסמסטר שלם.

מאמר זה חוקר את ההשפעות של הארגון (טקסט משובץ לעומת טקסט מקושר) על העדפות סטודנטים ועל למידה נתפסת במחקר חלוץ זה עם כיתה של 300 לומדים. בהתבסס על תוצאות המחקר, נמצא שסטודנטים תפסו שהם לומדים יותר בעזרת מיינד טאפ ומעדיפים את הטקסט המשובץ במיינד טאפ על פני הטקסט המקושר במערכת הלמידה המקוונת ברשת.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

קורס מוּק המבוסס על פדגוגיה מעורבת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya