דע-לי- גישה חדשנית ומאתגרת ללמידת מדעים


עם דע-לי לומדים מדעים לחטיבת הביניים בדרך מהנה באמצעות משחקי שאלות ותשובות עם הסברים מפורטים וקישורים לתמונות, סרטונים והפעלות.

דע-לי היא מערכת המיועדת למורים ולתלמידים, המציעה כלי עזר ללימוד מדעים לחטיבות הביניים באמצעות משחקי שאלות ותשובות.
השאלות מכילות קישורים למולטימדיה (כגון תמונות, סרטונים והדמיות) המסייעים בהבנת החומר, ותשובות מלוות בהסברים מפורטים.
המערכת מציעה מאגר גדול של משימות ושאלות המותאמות באופן מלא לתוכנית הלימודים. עיקר השימוש מיועד לעבודת התלמידים בביתם - כשעורי בית או לצורך הכנה לבחינות.

דוח"ות הנשלחים למורה אוטומטית ע"י המערכת וכלי בקרה מאפשרים למורה לעקוב אחר ביצוע המשימות ומידת ההצלחה / הקשיים של התלמידים.

מערכת דע-לי ידידותית ומאפשרת שימוש קל ומיידי. היא מקלה על המורים, משפרת את הישגי התלמידים ומעשירה את חווית הלימוד.

צוות "דע לי" יצר גשר בין תהליכי הלמידה וחומרי הלימוד המובנים בתכנית הלימודים, לבין עושר התכנים הטמון ברשת. צוות "דע-לי" מפרק את חומר הלימוד בתחום דעת כלשהו, על פי תוכנית הלימודים הרשמית, לחלקים קטנים, ומציג אותו ללומד במתכונת של שאלות קצרות. לכל שאלה מצורפים קישורים למגוון חומרים מהרשת: טקסט, תמונות, תרשימים וסרטונים. הלומד יכול לעיין בחומרים הללו, לפי צרכיו ורצונו, לפני שהוא משיב על שאלה או אחריה וכך לחזק את ידיעותיו. גם לאחר שהשיב התלמיד את תשובתו, הוא מקבל מייד הסבר שמחזק ומרחיב את תשובתו הנכונה או מתקן ומבהיר כאשר התשובה אינה נכונה. בדרך זו, בצעדים קטנים, לומד התלמיד, מטמיע ומתרגל בקלות את כל חומר הלימוד, תוך שהוא נעזר בכל סוגי המדיה. כל לומד יכול להיעזר בסוג המדיה המתאים לו.

תהליך הלמידה נעשה באווירה משחקית ומלווה בחיזוקים רבים. הלומד צובר נקודות ויכול לשוב ולתרגל כדי להגדיל את צביר הנקודות שלו וכך הוא משפר את ידיעותיו עוד ועוד. הלמידה היא אישית. הלומד מתקדם בקצב אישי, הוא יכול להתקדם או לשוב ולתרגל כרצונו, וכן הוא יכול ללמוד בכל מקום ובכל עת שירצה.

ארגון חומר הלימוד ביחידות קטנות ועושר הקישורים הצמודים לכל יחידה מסייע למורים לבנות שעורים בקלות. הם יכולים להשתמש כרצונם בשאלות ובקישורים, להגדיר בקלות משימות לתלמידים, לעקוב אחר התקדמותו של כל תלמיד ולהעריך את הישגיו.

התשתית הפתוחה והגמישה של "דע לי" מאפשרת למורה להשתמש בחומרי הלימוד בגמישות רבה הן כחומר הוראה, הן כתרגול לתלמידים והן כמבחנים להערכת הידע של התלמידים. הגמישות הזו מאפשרת למורים גם להוסיף שאלות, קישורים והסברים ככל שימצאו לנכון. אנו מקווים שמורים רבים ישתמשו באפשרות הזו וכך יעשירו את התכנים ויסייעו זה לזה ולתלמידיהם.

בשנת הלימודים תשע"ג המערכת נוסתה בהצלחה ב-10 בתי ספר ובתשע"ד הוכנסה לשימוש שוטף בלמעלה מ-50 בתי ספר.

לאתר

ראה קובץ מצורף ( תיאור המיזם) בטור המידע מצד שמאל ( חומרים נוספים)

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מעוניינת לראות ולהתנסות בדוגמא לנושא או לתת נושא של המערכת שלכם.

    פורסמה ב 14/06/2014 ע״י רונית אשנהיימר
    מה דעתך?
yyya