דאגות לגבי ניהול כיתה של מורים מתחילים בחינוך לגיל הרך

מאת: Zeynep Akdag

Akdag, Zeynep; Haser, Cigdem. Beginning early childhood education teachers’ classroom management concerns. Teachers & Teaching, Aug2016, Vol. 22 Issue 6, p700-715, 16p

מאמר זה מדווח על ניתוח של דאגות לגבי ניהול הכיתה של פרחי הוראה בחינוך לגיל הרך לפני תחילת הקריירה שלהם ובוחן בנוסף את הקשיים שהם חוו בניהול כיתה בשנת ההוראה הראשונה שלהם ואת אסטרטגיות ההתמודדות שלהם.

שישה עשר פרחי הוראה בחינוך לגיל הרך שנרשמו לאותה תכנית להכשרת מורים רואיינו מיד לפני סיום לימודיהם, ורואיינו שוב בתום שני הסמסטרים הראשונים לאחר תחילת עבודתם בבתי ספר ציבוריים. ניתוח הנתונים התבצע באמצעות ניתוח פנומנולוגי.

הממצאים חשפו שלכל המשתתפים היה חשש בתחילת הקריירה שלהם מכך שלא יהיו מסוגלים לנהל את הכיתה שלהם משום שהם לא הרגישו מוכנים. אולם, הם חוו בעיות מעטות יותר מכפי שציפו לאחר שהחלו ללמד.

המורים ניסו ראשית לבנות אמון ומערכת יחסים קרובה עם הילדים כדי ליצור אקלים כיתתי שלו, בעודם מנסים גם להעצים את הילדים על ידי שילובם בתהליכי קבלת החלטות. בדרך זו, הילדים הפכו מודעים יותר לכללי הכיתה והרגישו חופשיים בפעילויותיהם בגבולות הכללים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

אל תתנו לי לשכוח את המורה שרציתי להיות

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya