גרסה 2.2 של MODDLE : שיפור משמעותי ביכולת הערכת למידה וציונים


גרסת Moodle 2.X ששוחררה לציבור לפני שנה היוותה מפנה משמעותי בסדרת הגרסאות ששוחררו מאז פריצת המערכת אל שדה החינוך העולמי. פיתוח המערכת נמשך כשנתיים וחצי, ובוצע על ידי מאות מתכנתים ברחבי העולם ששקדו על כתיבה מחודשת לגמרי של הקוד כולו כתוצאה מהלקחים והמסקנות שנאספו מהפעילות במערכת Moodle 1.X. הגרסה החדשה נכתבה על פי מתודולוגיית פיתוח מבוססת אובייקטים בהשוואה לגרסה הישנה אשר הייתה מבוססת על סקריפטים.

השיפורים שבוצעו הם רבים: מערכת הניווט שונתה באופן שקל יהיה להתמצא בעמודים הרבים, מעבד התמלילים המובנה מאפשר יכולות עיצוב נוספות, נוספו אפשרויות מערכתיות להגדרה של משתמשים ושל קורסים, ניתנה אפשרות להתניית מעבר בין שלבי הלמידה של הסטודנטים, כך שסטודנט יחויב להגיש מטלה, לקרוא או לסיים בהצלחה מבדק לפני שתהיה לו גישה לשלב הבא של תהליך הלמידה. כמו כן, שונתה לגמרי תפיסת העולם של העלאת קבצים, הממשק והפונקציונליות של מערכת הבחינות והויקי שופרו. ועוד.

למרות השיפורים הרבים טרם קיימת אפשרות להמרה חלקה של קורסים מגרסה 1.x לגרסה 2 ולכן המעבר בין הגרסאות מחייב עבודה רבה. חשוב לציין שמכיוון שהקוד נכתב מחדש לא ניתן להשתמש במודולות הרבות שפותחו והותאמו לגרסה 1.9, ולכן יש לכתוב אותם שוב.

גרסה 2.2 ששוחררה כאמור לפני כשבועיים מביאה עמה תיקוני באגים שונים שנמצאו ב-Moodle 2 וכן מספר שיפורים ושינויים; המשמעותי ביניהם הוא בשיפור יכולת השקלול במערכת הציונים שמאפשר כעת מתן ציון על פי קריטריונים להערכה. שיפור זה מיושם כיום רק על רכיבי המטלות השונות ובעתיד צפויים עידכוני גרסה שיתמכו באפשרות הנ"ל גם עבור שאר רכיבי הפעילויות השונות.

Version 2.2 of the Moodle e-learning platform released

הסיכום לעברית נכתב ע"י רותי סלומון , מומחית לנושאי MODDLE במכון מופ"ת

ראה גם :

MOODLE כתשתית לפיתוח תהליך חקר מידעני

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya