גישת ההטמעה מול הגישה המערכתית

הכתבה של Dian Schaffhauser במגזין התקשוב החינוכי הנודע THE Journal משקפת גם את חילוקי הדעות הקיימים כיום בארה"ב בין גישת ההטמעה ובין הגישה המערכתית. גישת ההטמעה משמעותה שהמורים הותיקים עוברים השתלמויות ממושכות והנחייה שיטתית כיצד לשלב את הטכנולוגיה בכיתות ואילו הגישה המערכתית מציבה כבר מהתחלה רף גבוה או יעד גבוה לנושא התקשוב אשר אותו כולם צריכים וחייבים לעבור.
 כך לדוגמא, במדינת מישגן בארה"ב נקבע  לפני כמה שנים כי כל תלמידי התיכון שם בלי יוצא מן הכלל צריכים לבחור קורס מתוקשב אחד כקורס חובה עד סיום לימודיו בתיכון. חסידי התוכנית המערכתית סבורים כי גישת ההטמעה הפדגוגית היא איטית מדי ואינה מביאה לשינוי גורף בתחומי הלמידה ולכן עדיף לנקוט בגישה המערכתית שתביא שינוי גורף יותר בלמידה המתוקשבת.
 
בראייה רטרוספקטיבית יש לציין כי רמת התקשוב החינוכי בבתי הספר במישגן ובקרב המורים שם היא הרבה יותר מתקדמת מאשר מדינות אחרות בארה"ב בהם צידדו בגישת ההטמעה. יחד עם זאת, גם כאשר מציבים בכל כיתה לוח תצוגה ממוחשב אינטראקטיבי אין זאת אומרת שהמורה המיומן בטכנולוגיה יודע כיצד להיערך פדגוגית להעברת הנושא בכיתה בצורה מאתגרת.
 
נכון שמגיעים כיום לשדה ולבתי הספר יותר מורים חדשים מיומנים בתחומי הטכנולוגיה, אבל יש להם עוד הרבה מה ללמוד מבחינת השיטות הפדגוגיות.
הכתבה סוקרת   בקצרה גם את הדעות השונות והיוזמות להכשרת מורים חדשים לכיווני התקשוב החינוכי באוניברסיטאות ומדגישה את ההכרה והמודעות הגוברים לחשיבות גישת הפדגוגיה המשלבת לצד יישומי המחשב ( TPACK).
 
Which Came First - The Technology or the Pedagogy?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya