גישה שיתופית בשלבי הכשרה התחלתיים של מורים: לקחים מגישות לפיתוח שימוש באינטרנט להוראת מדעים של פרחי הוראה

Pete Sorensen, John Twidle & Ann Childs. "Collaborative approaches in initial teacher education: lessons from approaches to developing student teachers’ use of the Internet in science teaching" ,"Teacher Development: An international journal of teachers' professional development 2014

 גישה שיתופית בשלבי הכשרה התחלתיים של מורים: לקחים מגישות לפיתוח שימוש באינטרנט להוראת מדעים של פרחי הוראה
במדינות רבות, ממשלות נלהבות לשכנע מורים בכל הרמות לחפש דרך להגביר את הלמידה של התלמידים שלהן על ידי הכנסת מידע וטכנולוגיות תקשורת ICT- לכתות שלהם.

מאמר זה מדווח על הפיתוח של גישות שיתופיות לתמיכה בשימוש באינטרנט על ידי סטודנטים למדעים שסיימו את לימודיהם והם בעלי רשיון הוראה ( Post Graduate Certificate of Education (PGCE) , בקורסים ראשוניים להכשרת מורים initial teacher education (ITE) באנגליה. נאספו נתונים מחמישה מוסדות להשכלה גבוהה  higher education institution(HEI) שעבדו בשיתוף עם בתי ספר מאמנים במשך ארבע שנים.

נעשה שימוש בגישה מעורבת, הכוללת שאלונים, ראיונות מובנים, תצפיות בזמן השיעורים וחקרי מקרה. התוצאות של שלוש השנים הראשונות, זיהו מחסומים לתירגול והעלו את הצורך לפתח גישות שיתופיות נוספות.

המיקוד של מאמר זה הוא בבחינת דרכים, בהן מרצים מהפקולטה באוניברסיטה, מתרגלים , מנחים או מורים מאמנים המשתפים פעולה זה עם זה, יכולים לעבוד ביחד עם הסטודנטים על קורסי PGCE בפיתוח התנסות. השעורים מנקודת מוקד זה על האינטרנט, אינם נחשבים לטכנולוגיה חדשה יותר, ואפשרו זיהוי השלכות לשותפות ב- HEI בקורסי – ITE, ומעלה את הצורך במסגרות שיתוף פעולה נוספות כדי לתמוך ולפתח התנסויות, כולל אלה המעורבות בשימוש חדשני בטכנולוגיות חדשות, בחברה שלאחר התקופה המעמידה את התיעוש (post-industrial  ) במרכז.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya