בעקבות תחושה של הצלחה: מורים חדשים מסבירים את החלטות הקריירה שבה בחרו

Johnson, S.N., Birkeland, S.E. (2003). Pursuing a “Sense of Success”: New Teachers Explain Their Career Decisions, American Educational Research Journal 40: 581-617.

המאמר סוכם מאנגלית ע"י ד"ר פנינה כץ ממכון מופ"ת

המאמר, המבוסס על מחקר ראיונות ארוך טווח של 50 מורים חדשים במסצ'וסטס, מציג את הסיבות של העונים להתמדה בבתי הספר או למעבר לבתי ספר חדשים או לעזיבת ההוראה במהלך שלוש השנים הראשונות.

למרות שהאוריינטציות הראשוניות של הנחקרים, המצב הכספי שלהם וההכשרה היו בעלי תפקיד בהחלטות שלהם לבחירה במקצוע ולעיסוק בו, ההתנסויות שלהם בבתי הספר השפיעו בצורה משמעותית על כך.

מורים שחשו תחושות של הצלחה עם תלמידים ושבתי הספר אורגנו למתן תמיכה – אינטראקציות עם עמיתם, הזדמנויות לצמיחה מקצועית, מטלות מתאימות, משאבים הולמים ומבנים בית ספריים תומכים – היו בעלי הסיכויים הטובים ביותר להתמיד בבתי הספר ובהוראה בכלל. זאת יותר ממורים שבתי הספר שלהם לא היו בעלי מאפיינים דומים.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya