אפילו מחקרים אומרים את זה

ג'יי הורוויץ מדווח בבלוג שלו על דוח חדש של משרד החינוך האמריקאי המסכם ניתוח מטא (meta analysis) של מחקרים שבדקו למידה מקוונת (Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning: A Meta-Analysis and Review of Online Learning Studies). חלק מהמסקנות מצביע על כך שהישגי התלמידים שלמדו בלמידה מקוונת היו טובים יותר מאשר הישגי התלמידים בלמידה פנים-אל-פנים.
במילים אחרות, ההישגים שנמצאו בדוגמאות ללמידה משולבת פנים אל פנים ומקוונות היו גדולים יותר מאשר אלה שנמצאו בדוגמאות ללמידה פנים אל פנים, אבל גם בדוגמאות של למידה מקוונת "טהורה". זאת ועוד: יתכן שהיתרונות של הלמידה המקוונת אינם נובעים מהשימוש בתקשוב, אלא מכך שבקורסים ששילבו מרכיבים של למידה מקוונת נוצר מצב שבו הלומדים הקדישו יותר זמן ללימודיהם.
 ג'יי הורוויץ   מוסיף עוד הערה  חשובה מאד במאמרון שלו :"
מההכרות שלי בתחום נדמה לי, למשל, שמידת ההצלחה של למידה מקוונת תלוייה, במידה לא קטנה, במורה/מרצה. האם הוא מכיר את התקשוב? האם הוא באמת רוצה ללמד בדרך הזאת? האם הוא מקדיש את הזמן הדרוש על מנת לבנות סביבת למידה מושכת וליצור קשר עם הלומדים? או אולי הוא פשוט הופך את הלמידה המקוונת, למידה שיכולה להיות עשירה במגוון גירויים ואמצעים, ללמידה בהתכתבות שמתבססת על הווב והדואר האלקטרוני במקום על הדואר הרגיל?"

קישור למאמרון של ג'יי הורוויץ

תקציר באנגלית

 התייחסויות  ואינטרפטציות נוספות לגבי ניתוח המחקרים ע"י משרד החינוך האמריקאי :

Meta-Analysis: Is Blended Learning Most Effective? - David Nagel, THE Journal

 Meta-Analysis: Is Blended Learning Most Effective?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya