אסופת המאמרים החדשה על חונכות והנחייה בהוצאת SAGE

SAGE Handbook of Mentoring and Coaching in Education


תחום ההנחיה, החונכות וההדרכה בחינוך התפתח רבות בעשור האחרון ולכן נוצר צורך בגיבוש תאורתי ומתודולוגי של תהליכי החונכות והנחייה המשולבים בהדרכה. על מנת להגיע לתובנה מחקרית טובה יותר של התחומים המשיקים האלו זימנו עורכי האסופה בהוצאת SAGE  המכובדת שורה של כותבים מרחבי העולם בעלי ידע רב וניסיון בתחומים אלו. אסופת המאמרים החדשה על חונכות והנחייה נועדה לענות על צורך זה . עורכי האסופה Dr Sarah J Fletcher ופרופסור Carol A Mullen השקיעו מאמץ רב לגיבוש התובנות המחקריות של התחום והביאו לידי ביטוי את המומחיות של כותבי המאמרים באסופה חשובה זו.

החלק הראשון של האסופה מוקדש לתיאוריות של חונכות והנחייה , החלק השני מתמקד במיומנויות נדרשות, ערכים ותובנות הנוגעים לתחומי ההנחיה והחונכות.  החלק השלישי דן בהיבטים תרבותיים וקוגנטיביים של התחום כמו למשל הסוגיה חונכות או חקירה משותפת.

החלק הרביעי מוקדש להקשר המוסדי או ליישום בסביבה החינוכית .

התוצאה של כל התובנות היא למעשה אנציקלופדיה מקצועית בכל הקשור לחונכות והנחייה בתחום החינוך.

למידע נוסף על האסופה

The SAGE Handbook of Mentoring and Coaching in Education

לתוכן העניינים של האסופה

למידע על העורכים :

Dr Sarah J Fletcher is an international Educational Research Mentoring and Coaching Consultant and she convenes the Mentoring and Coaching SIG for the British Educational Research Association

Carol A Mullen is Professor and Chair, Educational Leadership and Cultural Foundations Department, at The University of North Carolina at Greensboro, North Carolina, USA


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    טוב לידיעה שישנה אנציקלופדיה לחונכות וולהנחיה בתחום החינוך לצורך הרחבת הידע בנושא

    פורסמה ב 27/06/2022 ע״י סיגל

    החלק הרביעי שמוקדש להקשר המוסדי או ליישום בסביבה החינוכית .מעניין אותי לדעת מה התובנות בחלק הזה, כי בפועל מורגש היעדר של ליווי ופיקוח ,כל הקשור ב תוקף ומהימנות המחקרים הנעשים .הכול בנוי על בסיס דיווח החניכים מהשטח .חסרים לי עוד מרכיבים חשובים בשביל לקבל את מידת אמינות המידע שמתקבלת מהדיווחים .אני כמורה מאמנת שבעת רצון על החלק שלי במשוואה אך במקרים מסוימים היו לי הרבה ביקורות על התנהלות החניכים שלא יכולתי להעביר אותם כי אין למי ,והאמת לא התעסקתי עם זה יתר על המידה כי לא היה לי זמן לכך במיוחד שמי שאחראי על הפעלת המערך לא בחן את ההתנהלות. הרקע לדברים יכול לשבש איכות החונכות או ההנחיה.

    פורסמה ב 02/05/2022 ע״י סנאא פדול
    מה דעתך?
yyya