"אנחנו אומת סטארט-אפ מביכה מאוד – וזאת שערורייה"

דטל, ל' וג'ורג'י, ע' (2020). "אנחנו אומת סטארט-אפ מביכה מאוד - וזאת שערורייה". 24.4.2020 Marker Week  

המגזין "Marker Week" ריאיין אנשי חינוך ובהם שרת חינוך לשעבר, ראש ות"ת לשעבר, יזמת בתחום החינוך ופרופסורים לחינוך ולכלכלה וניסה לברר מה הדברים שיש לעשות בהקשר של משבר הקורונה, ובעיקר בתחום הלימוד המקוון.

דברים שיש לעשות:

  1. לשמור על קשר עם התלמידים, לתת להם ולמשפחות שלהם תמיכה, לדאוג שתהיה להם חוויה חיובית ככל האפשר. פחות חשוב להספיק חומר.
  2. להבין ששיעור פרונטלי לפי כל המחקרים לא עובד יותר מ-15-10 דקות — אז ברור שאי אפשר לתת שיעורים של 45 דקות באונליין.
  3. הלמידה מרחוק מחייבת את הילדים להיות עצמאים, ורובם, בוודאי בגילים הצעירים, לא חונכו להיות כאלה. לכן צריך להקנות להם את הכלים להיות עצמאים: ללמד אותם איך ללמוד ולתת להם משימות שיוכלו לפתור עד כמה שניתן ללא עזרת ההורים.
  4. למשל, כאשר מדובר בתלמידים שעדיין אינם יודעים לקרוא, יש להקליט את המשימות ולאפשר להם להקליט את עצמם במקום לכתוב את התשובות.
  5. יש ללמד רק את המקצועות החשובים ביותר ואת הנושאים הכי חשובים במקצועות האלה. על השאר צריך לוותר בינתיים.
  6. צריך לדבר על למידה מקוונת ולא על למידה מרחוק. המורים לא חייבים לשדר לתלמידים שיעורים במשך שעות, הם יכולים לתת לכל אחד מהם לעשות תרגילים שמותאמים להם באופן אישי, לתת להם זמן לתרגל וללמוד, לחזור אליהם מאוחר יותר ולתת להם משוב.
  7. לתלמידים רבים מאוד, בעיקר במגזרים הערבי והחרדי אבל לא רק, אין מחשבים בבית או גישה לאינטרנט. אפילו במעמדות הגבוהים לא תמיד יש מחשב לכל ילד. הפתרון המתבקש לכך הוא להתחיל להפעיל את תוכנית "מחשב לכל ילד". עלות רכישת המחשבים אינה גבוהה כבעבר, משרד החינוך יכול לערוך סקר צרכים, ואפשר גם לגייס את המגזר הפרטי.
  8. אחרי החזרה לשגרה, צריך להפחית את הלחץ במערכת החינוך, לצמצם את החומר ואת מספר שעות הלימוד ולפתוח אותה ליוזמות ולמעורבות של המורים.
  9. בסופו של דבר, רצוי לפתח מאגר של קורסים מקוונים מצטיינים שניתן יהיה לקחת מהם דוגמה. אם בבית ספר מסוים יש את הקורס הכי טוב לאנגלית למשל, תלמידים במקומות אחרים יכולים לקבל גישה לאותו קורס בדיוק.

לכתבה המלאה

לקריאה נוספת

חינוך מרחוק בזמן קורונה: אסטרטגיות קלות ומהירות למרצים

מצוינות מקוונת: סטנדרטים מקצועיים להוראה מרחוק

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya