אנגלית למחקר: שימוש, סגנון ודקדוק


מחבר: Adrian Wallwork

Wallwork, A. (2013). English for research: Usage, style, and grammar. New York: Springer.


מדריך זה מתבסס על לימוד של דוחות שופטים ומכתבים מעורכי כתבי עת לגבי הסיבות שמאמרים הנכתבים בידי חוקרים שאינם ברמת שפת אם נדחים עקב בעיות שימוש, סגנון ודקדוק באנגלית. הוא נשען על טעויות הקשורות לאנגלית מתוך כ-5000 מאמרים אשר נכתבו בידי מחברים שאינם ברמת שפת אם, 500 תקצירים אשר נכתבו בידי תלמידי תואר שלישי ומעל 1000 שעות של הוראת חוקרים כיצד לכתוב ולהציג מאמרי מחקר.

"אנגלית למחקר: שימוש, סגנון ודקדוק" מכסה את אותם תחומי שימוש באנגלית אשר בצורה אופיינית גורמים קשיים לחוקרים: תוויות (a/an, the), שמות עצם בלתי ספירים, זמנים (simple present, simple past, present perfect), פעלים מודאליים, צורת פעיל לעומת צורת סביל, משפטי זיקה, שם הפועל, כינוי קניין, רצף שמות עצם, מילות קישור (למשל, moreover, in addition), כמתים (למשל, each vs. every), סדר מילים, מילות יחס, ראשי תיבות, קיצורים, מספרים ומידות, פיסוק ואיות. עקב המיקוד שלו בטעויות מיוחדות המופיעות שוב ושוב במאמרים אשר נכתבו בידי מחברים שאינם ברמת שפת אם, ספר עזר זה הוא מדריך למידה אידאלי לשימוש באוניברסיטאות ומכוני מחקר.

Adrian Wallwork הוא מחברם של יותר מ-30 ספרי לימוד של הוראת השפה האנגלית (ELT) ואנגלית לצרכים אקדמיים (EAP). הוא הכשיר אלפי תלמידי תואר שלישי וחוקרים מ-40 מדינות להכין ולהעביר מצגות. מאז 1984 הוא מתקן כתבי יד מחקריים באמצעות שירות ההגהה והעריכה שלו.

קישור לתוכן העניינים של הספר:

ראה גם : ממחקר איכותני לכתיבה איכותית: ענין , חקירה ויצירה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya