אל תתנו לי לשכוח את המורה שרציתי להיות

 Adoniou, M. (2016). Don’t let me forget the teacher I wanted to become. Teacher Development, 20(3), 348-363.

מאמר זה מדווח על ממצאים ממחקר של 14 מורים מתחילים בשנת ההוראה הראשונה שלהם בבתי ספר יסודיים. בסיום השנה הראשונה, מחצית מהם שקלו מחדש את מחויבותם ארוכת הטווח להוראה.

המחקר מצא שהמורים המתחילים שקלו לעזוב משום שהם נאבקו להיות המורים אשר חזו שיהיו. סיבה אחת לכך הייתה העדר התאמה בין התמיכות שהוצעו להם, לבין מה שדימו בנפשם לגבי הוראה טובה.

המאמר דן בתוצאות ההיערכות הכושלת של התמיכות עבור מורים מתחילים, יחד עם הצעות בנוגע לדרכים שבהן חונכות ותכניות קליטה (induction programme) יכולות לתמוך בצורה טובה יותר במורים מתחילים כדי שיהפכו למורים שהם רוצים להיות.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

תפיסות של מורים מתחילים (בטסמניה, אוסטרליה) את שלב הכניסה למקצוע ההוראה


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    אפשר לקבל את המאמר בטקסט מלא

    פורסמה ב 14/01/2017 ע״י ורד אזולאי
    מה דעתך?
yyya