אוניברסיטת M.I.T. מרחיבה את הקורסים המקוונים שלה שניתנים בחינם

מאת: Tamar Lewin

TAMAR LEWIN. "M.I.T. Expands Its Free Online Courses", The New York Times, December 19, 2011.


אוניברסיטת Massachusetts Institute of Technology הודיעה ביום שני על תכנית חדשה שתאפשר לכל אדם בכל מקום להשתתף בחינם בקורסים המקוונים שלה-ובפעם הראשונה לקבל אישורים רשמיים עבור הצגת בקיאות בנושאים שנלמדו.
אוניברסיטת M.I.T. הובילה את הדרך לעידן של למידה מקוונת לפני עשר שנים על ידי פרסום של חומרי הקורסים שלה בפוסטים מקוונים האתר של האוניברסיטה Open Courseware המאפשר גישה חופשית, כולל כעת קרוב ל-2,100 קורסים ומשתמשים בו יותר מ-100 מיליון אנשים.

אבל “M.I.T.x” , פלטפורמת הלמידה המקוונת האינטראקטיבית החדשה, תגיע רחוק, באפשרה לסטודנטים גישה למעבדות מקוונות, להערכות עצמיות ולדיונים בין סטודנטים.

L. Rafael Reif, ראש האוניברסיטה ו- Anant Agarwal, המנהל של Computer Science and Artificial Intelligence Lab, אמרו ש- M.I.T.xתחל באביב הקרוב-ייתכן שתתחיל עם קורס אחד בלבד-אבל תורחב כדי לכלול קורסים רבים יותר, כמו האתר Open Courseware.

Mr. Agarwal אמר שבכיתות של M.I.T.x יתקיימו דיונים ופורומים מתוקשבים, שבהם הסטודנטים יכולים לשאול שאלות, ויוכלו לעתים קרובות לקבל תשובות מסטודנטים אחרים בכיתה.

בעוד שהגישה לתוכנה תהיה חופשית, קרוב לוודאי שיהיה תשלום "סביר" , שלא נקבע עדיין, עבור התעודה.
התעודה לא תהיה תואר רגיל של אוניברסיטת M.I.T. אלא תעודה הנושאת את שמו של גוף חדש ללא כוונת רווח שנוצר בתוך אוניברסיטת M.I.T.; גורמים רשמיים מסרו שההכנסות ממתן התעודות יועברו לתמיכה בפלטפורמת M.I.T.x וכדי לקדם את המשימה של M.I.T..

מרצים מאוניברסיטאות אחרות הריעו למהלך של אוניברסיטת M.I.T..

Richard DeMillo, המנהל של המרכז לאוניברסיטאות של המאה ה-21 (Center for 21st Century Universities) ב-Georgia Institute of Technology, אמר כי "זאת נראית עסקה מצוינת משום שהתגובה המסורתית של ההשכלה הגבוהה לתכניות מקוונות הייתה טובה, אבל לא מקבלים תעודה. כך שהעובדה ש-M.I.T. מציעה תעודה גורמת לסנסציה."

אוניברסיטת M.I.T. מאמינה שפלטפורמת הלמידה החדשה שלה תארח בסופו של דבר קהילה וירטואלית של לומדים ברחבי העולם-ותגביר את ההשכלה של הסטודנטים הלומדים ב-M.I.T., בעזרת כלים מקוונים שיעשירו את ההתנסויות שלהם בכיתות ובמעבדות.
הפיתוח של הפלטפורמה החדשה ילווה ביוזמת מחקר נרחבת של אוניברסיטת M.I.T. לגבי הוראה ולמידה מקוונות, כולל מתן ציונים על ידי המחשב.

ומשום שפלטפורמת M.I.T.x תהיה זמינה בחינם לאנשים ברחבי העולם, גורמים רשמיים ב-M.I.T. אמרו שהם ציפו שאוניברסיטאות אחרות גם ישתמשו בפלטפורמה זו כדי להציע קורסים מקוונים משלהן.

קישור למאמר באנגלית

המאמר תורגם מאנגלית ושוכתב לעברית ע"י מיכל זרזבסקי מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    אשמח לקבל פרטים על אודות אפשרות ההשתלבות בקורסים המקוונים

    פורסמה ב 27/01/2015 ע״י רותי כספי
    מה דעתך?
yyya