שיקולים מוטעים של בתי הספר בהטמעת תכניות מחשבים בתוכניות 1:1

המציאות הטכנולוגית כיום יצרה בעולם שתי מחנות של אנשי חינוך לגבי תקשוב חינוכי , המחנה הראשון מצדד בהתלהבות בתוכניות תקשוב בכיתה המבוססות על טאבלטים או מכשירים ניידים בעוד המחנה האחר טוען בצדק שעדיף להטמיע תכנית תקשוב המבוססת על מחשבים ניידים , הכוללים מערכות הפעלה יציבות ושיתופיות כגון ווינדוס .

אלו המסנוורים ממכשירים ניידים מסוג אנדרואיד או אפל צריכים להבין כי השיקול העיקרי לבחירת אמצעי תקשוב הוא שיקול של שימושיות ופונקציונליות ולא פעלולים טכנולוגים של המכשירים. בכיתות בביה"ס אין למסכי המגע כל יתרון לעומת המסכים הסטנדרטיים של המחשבים הניידים.

לטענת כותב המאמר , למחשבים ניידים של גוגלמסוג Chromebook יש יתרון מובהק על פני טאבלטים בכיתה. הוצאות התחזוקה של תכניות תקשוב חינוכי המבוססות על טאבלטים הן הרבה יותר גבוהות בהשוואה למחשבים ניידים. שיקולים נוספים אותם צריכים בתי הספר לקחת בחשבון נוגעים להתפתחויות המקצועיות של מורים ( השתלמויות ) ויכולות השיתופיות בכל אחד מסוגי המחשבים ( השיתופיות בין לומדים במחשבים ניידים היא בדרך כלל רבה יותר ) .

למאמר המלא ....

7 big mistakes K-12 education needs to avoid in 1:1 computing plans


ראה גם :

תקשוב בתי ספר בארה"ב : כמה מגמות עכשויות, יוני 2013

הטמעת מחשבי אייפד בכיתות לימוד: בעיית תחזוקת המכשירים

פרויקטים מחוזיים בארה"ב לאימוץ מחשבי טאבלטים בבתי ספר – האם יש להם הצדקה ?

כיצד מנוצלים מכשירי הטאבלט בהוראה מקוונת ובלמידה מקוונת בכיתות לימוד בעולם ?

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?