פתרון חדש ללמידה

ד"ר גילה קורץ היא ראש התמחות תקשוב ולמידה, המרכז ללימודים אקדמיים (מל"א)

"להפוך את הכיתה", או בשמה הרשמי: מודל הכיתה ההפוכה היא אחת מהגישות הפדגוגיות המסקרנות הזוכה לעניין רב בקרב אנשי חינוך. בבסיס המודל, הלומדים צופים בסרטונים כהכנה לשיעור והמפגש בכיתה מתמקד בדיון, תרגול ושיח על בסיס הנלמד מהסרטונים.

במרכז ללימודים אקדמיים הוחלט לבחון את יישום הכיתה ההפוכה כחלק ממחקר רחב היקף שאף פורסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי – The European Journal of Open, Distance and E-Learning . במחקר נבחנו עמדות סטודנטים כלפי שילוב גישת הכיתה ההפוכה בקורס לתואר ראשון - "עולם הפרסום והמדיה במאה ה 21" - בבי"ס סרנת לניהול.

ממצא מרכזי שעלה מתשובות הסטודנטים היה שהסטודנטים מעדיפים בבירור לצפות בסרטוני הקורס במהלך השיעורים עם המרצה ועם העמיתים ללמידה. מניתוח תשובותיהם עולה שהעדרו של מרצה המנווט את התהליך הלימודי, עונה על שאלות, מסייע בהבהרת נקודות לא ברורות הינה הסיבה המרכזית לאי העדפתם לצפייה בסרטונים מחוץ לכיתה.

לכתבה של ד"ר גילה קורץ בעיתון "כלכליסט"

למאמר המלא של ד"ר גילה קורץ וחב' באתר EURODL

מה דעתך?

    שלום, אני סטודנטית לחינוך במכללת לוינסקי.אשמח לדעת אם המאמר קיים גם בעברית.תודה מראש, נועה גרון.

    פורסמה ב 25/03/2015 ע״י נועה גרון
    מה דעתך?