פרוייקטים ממוחשבים משולבי טכנולוגיה, לא צריכים לתפוס את מקומם של פרוייקטי אומנויות ויצירה בחינוך המדעי

Klopp, Tabatha J. Rule, Audrey C. Schneider, Jean Suchsland
Boody, Robert M. "Computer Technology-Integrated Projects Should not Supplant Craft Projects in Science Education. " ,International Journal of Science Education. Mar2014, Vol. 36 Issue 5, p865-886. 22p.

 

הדגש הנוכחי על שילוב טכנולוגית מחשב וצמצום התכניות החליף את פרוייקטי האומנויות והיצירה. יתרה מכך, היד על האופי המוחשי של עבודת יצירה בבניית מודלים מדעיים, מאפשר לתלמידים להבין תפיסות קשות ומורכבות ולהיות מעורבים ובעלי מוטיבציה כשהם לומדים לפתח מיומנויות חשיבה מרחביות, הגיוניות ונסיבתיות. שימוש אנלוגי הוא לעזר בהבנת מושגים ותפיסות מדעיות מורכבות ולא שגרתיות. מחקר זה על תלמידים של 28 בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים מתקדמים, בחן את עבודת ותפיסות התלמיד, במשך לימוד יחידה מדעית, על ארבעה סוגי מאובנים. המחקר בדק והשווה :

(1)אנלוגיה להוראות ממוקדות לעומת מחקר אינטרנטי עצמאי, (2) תוצרים שעשירים בטכנולוגית מחשב לעומת מוצרים של עבודות יצירה.

הממצאים מצביעים על כך שתוצרי התלמידים היו יצירתיים יותר אחרי אנלוגיה-הוראות ממוקדות וכשנעשה שימוש בטכנולוגיה. איך שלא יהיה, תלמידים הביעו תשוקה רבה להיות מעורבים בעבודת יצירה נוספת אחרי שעשו תוצרים במלאכת יד ונהנו יותר לעשות עבודות יד אחרי אנלוגיה להוראות ממוקדות מאשר בערוץ עתיר הטכנולוגיה.

בנוסף לכך, נמצא יותר תוכן מדעי בתוצרי עבודת היצירה מאשר בתוצרים שבאו מכיוון העתיר טכנולוגיה. התלמידים הראו חיבה רבה יותר לשני סוגי מאובנים מאחר והם בנו להם מודלים בעבודת יד.

החוקרים במאמר זה ממליצים לשמור מקום וזמן לעבודות יצירה בתכניות הלימוד של מדעים לבניית מודלים לתפיסות מדעיות.

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?