פיתוח מקצועי של מורים : מורה חוקר את עשייתו במכללת אורנים
ההתפתחות המקצועית של מורים במסגרת "אופק חדש" הולכת ומתגבשת בנתיבי ההכשרה וההשתלמויות בישראל . גישות חדשניות מתפתחות על מנת לתת מענה לפיתוח מקצועי לעובדי הוראה בדרגות הגבוהות , דרגות -7-9 במסגרת "אופק חדש".
מכללת אורנים , לדוגמא, מציעה מסלול השתלמות והכשרה בשם " מורה חוקר את עשייתו – דרגה 8 באמצעות מחקר פעולה כמתודה מרכזית" .
ההתמחות נועדה לפתח מומחיות של מורים לחקור שאלות מתחום עבודתם השוטפת. בנוסף, להעשיר את הידע העיוני, האקדמי והמחקרי שלהם בתחום הנחקר, תוך פרסום מהלכיו וממצאיו הן בקרב עמיתים, והן בקרב הקהילה המקצועית, כך שממצאי עבודתו יבואו לידי ביטוי בעבודתו ובעבודתם של עמיתיו בכיתה ובבית-הספר. דגש יושם על מחקר פעולה, כמתודה הבנויה תהליכים ספירליים של בדיקת מצב קיים, שינוי, הערכה, שינוי נוסף והערכה מחודשת. התהליך מתרחש באמצעים של למידה "מחוץ לקופסא" - חווית למידה שמשלבת הוראה סדנאית, עבודה בקבוצות קטנות, case study , התנסות בפועל בהעברת ראיונות אישיים ועוד.
ההתפתחות המקצועית של מורים במסגרת "אופק חדש" הולכת ומתגבשת בנתיבי ההכשרה וההשתלמויות בישראל . גישות חדשניות מתפתחות על מנת לתת מענה לפיתוח מקצועי לעובדי הוראה בדרגות הגבוהות , דרגות -7-9 במסגרת "אופק חדש".
מכללת אורנים , לדוגמא, מציעה מסלול השתלמות והכשרה בשם " מורה חוקר את עשייתו – דרגה 8 באמצעות מחקר פעולה כמתודה מרכזית" .
ההתמחות נועדה לפתח מומחיות של מורים לחקור שאלות מתחום עבודתם השוטפת. בנוסף, להעשיר את הידע העיוני, האקדמי והמחקרי שלהם בתחום הנחקר, תוך פרסום מהלכיו וממצאיו הן בקרב עמיתים, והן בקרב הקהילה המקצועית, כך שממצאי עבודתו יבואו לידי ביטוי בעבודתו ובעבודתם של עמיתיו בכיתה ובבית-הספר. דגש יושם על מחקר פעולה, כמתודה הבנויה תהליכים ספירליים של בדיקת מצב קיים, שינוי, הערכה, שינוי נוסף והערכה מחודשת. התהליך מתרחש באמצעים של למידה "מחוץ לקופסא" - חווית למידה שמשלבת הוראה סדנאית, עבודה בקבוצות קטנות, case study , התנסות בפועל בהעברת ראיונות אישיים ועוד.
שלום רב,אני מורה בדרגה 7.5. הייתי רוצה לדעת האם עדיין ניתן להצטרף לקורס פיתוח מקצועי של מורים?
שלום רב,אני מורה בדרגה 7.5. הייתי רוצה לדעת האם עדיין ניתן להצטרף לקורס פיתוח מקצועי של מורים?