פיתוח בסיס ידע על תקשוב חינוכי באמצעות WIKI

גיבוש והבניית הידע המצטבר בסוגיות של למידה מתוקשבת ופדגוגיה מתוקשבת הוא מטלה לא קלה, אך אוניברסיטת מלבורן באוסטרליה החליטה כבר לפני 3 שנים לנסות לגבש בסיס ידע מתועד בנושא למידה מתוקשבת. בהתחלה הם השתמשו באתר אינטרנט רגיל אשר סיכם והציג את הידע הסכמתי המצטבר בנושאי למידה מתוקשבת, אך לפני כשנתיים העלו את כל הסיכומים לאתר WIKI  כמפעל ידע שיתופי. לא בדיוק אנציקלופדיה לתקשוב חינוכי, אבל בהחלט בסיס מידע שיטתי ההולך ומתפתח ומציג את קווי המיתאר והנדבכים העיקריים של התחום.
אם נבחן, לדוגמא, את הפרק של שיטות הוראה מקוונות מבחינה פדגוגית נקבל חלוקה הגיונית וממצה, עדיין לא מעמיקה מספיק, אך יש בה מתכונת ברורה. כמפעל תיעוד הבנוי בצורה שיתופית על WIKI  הוא מתעדכן ומשתנה כל שבוע ופתוח גם לתוספות של גורמים מעבר לאוניברסיטת מלבורן.
 
קרדיט: תודה לד"ר אריאל פרנק, חוקר בכיר במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן על המידע המועיל.
מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?