סוגיות של תקפות ומהימנות בהערכת פורטפוליו כאמצעי הערכה בהכשרת מורים
מאת: Wil Meeus , Peter Van Petegem , Nadine Engels
מקור וקרדיט :
Wil Meeus, Peter Van Petegem, Nadine Engels. "Validity and reliability of portfolio assessment in pre-service teacher education ," .Assessment and Evaluation in Higher Education. Bath: Aug 2009.Vol. 34, Iss. 4; pg. 401
המאמר הנוכחי דן בסוגיות של תקפות ומהימנות בהערכת פורטפוליו כאמצעי הערכה בהכשרת מורים. מאחר ויש שימושים ויישומים שונים של פורטפוליו בהכשרת מורים הרי גיבוש התקפות של הפורטפוליו תלוי בהגדרת המטרה. מכאן הצורך להבחין בקטגוריות שונות של פורטפוליו בהכשרת מורים. לגבי למידת עמיתים ופורטפוליו מצביע המאמר כי עקרונית מדובר בתקפות נמוכה יותר. לעומת זאת, התקפות של הערכת פורטפוליו לזיהוי מיומנויות למידה עצמיות היא גבוהה יותר. באופן עקרוני, סוגית המהימנות של הערכת הפורטפוליו היא מורכבת יותר ולעתים קרובות בעייתית . המאמר מציע כמה דרכים לשיפור המהימנות של הערכת הפורטפוליו בהכשרת מורים.
ראה גם :
פורטפוליו והערכה בהכשרת מורים בנורבגיהעדיין אין תגובות לפריט זה
yyya