משתנים אישיים כמנבאים הצלחה של סטודנטים: חשיבותם של סטרס וכישורי תקשורת בכיתה

מאת: Gokcen Aydin

Aydin, G. (2017). Personal factors predicting college student success. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 69, 93-112

מה גורם להצלחה בלימודים פרט לכישרון ולחריצות?

רבים ניסו להשיב על שאלה זו, ובכללם עורכי המחקר הנוכחי שגילו ממצאים מפתיעים על התפקיד החיובי שממלא סטרס במידת ההצלחה של תלמידים. המחקר, שבו השתתפו 317 סטודנטים, בחן את מידת הניבוי של הצלחת סטודנטים שיש למשתנים אישיים מגוונים: חוללות-עצמית אקדמית, ארגון ותשומת-לב ללימודים, ניצול זמן, תקשורת בכיתה, מעורבות הסטודנטים בחיי המכללה, סטרס ומרכיבים רגשיים אחרים.

כצפוי, משתנים אישיים התגלו כמנבאים חזקים של הצלחה בלימודים. עם זאת, מעניין לראות כי שלושה משתנים שנמצאו כמנבאים חזקים במיוחד של הצלחה הם תקשורת בכיתה, עקה נפשית ותחושת לחץ זמן (Stress and time pressure).

השלכות המחקר:

סטודנטים שמיטיבים לתקשר בכיתה ומרגישים יותר לחץ הגיעו להישגים גבוהים יותר. לפיכך, מומלץ לתעדף פעילויות שמגבירות את רמת התקשורת של הסטודנטים בכיתה.

בנוסף לכך, על המורים וההנהלה לשים לב לקשר החיובי בין סטרס לבין הצלחה אקדמית, ואל להם לחשוש מיצירת רמה מאוזנת ומדודה של סטרס בלימודים.

למאמר המלא

לקריאה נוספת

חינוך סיני: איך מגיעים להישגים במדינה של 1.4 מיליארד איש?

שימוש בנתוני עתק (Big Data) לניבוי הצלחה של תלמידים בבתי ספר ובאקדמיה

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?