משפטי מיפוי ורשתות סמנטיות ככלים העוזרים לפרחי הוראה – המקרה של שיעורי מתמטיקה

מקור:

 Proceedings of the fourth conference on teacher education  June 23-27, 2002.  Achva college of education, Israel

במאמר זה מציעה המחברת כלים להכוונת הסטודנט לניתוח התצפיות בשיעור בהתמקד על סוגי הידע השונים הדרושים למורה כדי להתפתח במקצוע ההוראה. שני הכלים העיקריים לניתוח התצפיות בשיעורים בהתנסות בהוראה:

א. רשת סמנטית (semantic net)
ב. משפטי מיפוי (
mapping sentence)

סיכום: הרשתות הסמנטיות עוזרות לפרח ההוראה ללמוד את מבנה הידע של המושגים הפדגוגיים של המורה במיוחד לאור ההתבססות על מבנה ידע של המורה המומחה. מדוע? הרשת הסמנטית של מורה מומחה מפותחת ולרוב קיימים בה קשרים בין כל המושגים שהוצגו בשיעור, ואכן ניתוח כזה יעזור לפרח ההוראה לראות קשרים כאלה כבר בתחילת דרכו.

מה דעתך?

    המאמר מאוד מעניין , הייתי מעונית להסתייע בעקרונותיו בהדרכה פדגוגית בגני הילדים.אשמח ללמוד את הנושא בצורה מעמיקה .דינה

    פורסמה ב 06/10/2005 ע״י דינה פרגון קדוש
    מה דעתך?