משא ומתן כיתתי כשיטת הוראה קונסטרוקטיביסטית – מהי ולשם מה?

מקור: האוניברסיטה הפתוחה

למאמר המלא - ראו קובץ מצורף מימין

שיטת ההוראה העיקרית שעליה מבוססת היחידה "מבנה החומר - ריק וחלקיקים" היא שיטת ההוראה הדיאלוגית באמצעות משא ומתן כיתתי. שיטה זו, אם היא מופעלת בדרך האופטימלית, מאפשרת לתלמידים לדון בתפיסותיהם, בתפיסות חבריהם ובתפיסות שהמורה או הספר מציגים בפניהם בצורה ספקנית וביקורתית. התלמידים נדרשים לאמץ מושג או הסבר, רק אם הם מבינים את משמעותו ומסכימים שהוא מתאר את מצב העניינים בצורה הטובה ביותר. הדיון הדיאלוגי, הכיתתי או הקבוצתי, הם האמצעי המומלץ לבירור רעיונות, לשאילת שאלות, להטלת ספקות ולהגעה למשמעות משותפת.

 

מה דעתך?

    שלום רב, אני רכזת למידה משמעותית בבית הספר ואודה לכם מאוד אם תוכלו לשלוח לי את המאמר המלא תודה צביה

    פורסמה ב 01/11/2014 ע״י צביה כסה
    מה דעתך?