מדוע להימנע משימוש בשאלות רב ברירה בעולם משתנה?

מאת: Terry Heick

Terry Heick

בכל פעם שאנו שואלים את הלומד שאלת רב ברירה על מנת למדוד את ההבנה שלו על משהו, אנחנו מייצרים אשליה והתניה של עולם של "נכון ולא נכון" תוך התעלמות מהזרימה האינסופית של ידע במרחב הדיגיטלי.

בשנים האחרונות רבו המחקרים שהוכיחו ששאלות רב ברירה (המכונות "שאלות אמריקאיות") אינן אפקטיביות ללמידה או לבחינה על אף שהן כלי לבדוק ידע של לומד. בבלוג שפרסם טרי הייק העוסק בחדשנות בלמידה, הוא מסביר ששאלות רב ברירה מכניסות את הלומדים והמלמדים לתבנית של חיפוש אחר תשובה נכונה. זאת באופן שנוגד את ההתמודדות מול אי הודאות הנדרשת בלמידה, בפרט בעולם המשתנה של היום.

לכניסה לקישור לחצו כאן.

מקור וקרדיט : אתר חברת מתודיקה

ראה גם :

 Reasons Multiple Choice Tests Suck

Multiple-choice tests exonerated, at least of some charges: fostering test-induced learning and avoiding test-induced forgetting

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?