כשמורים צריכים טעינה מחדש

Tucker, C. (2016). When teachers need a recharge. The Techy Teacher, 75, 6, 89-91

למאמר המלא

בסקר שנערך לאחרונה נמצא ש-57% מהמורים אינם מחוברים רגשית לעבודתם ו-13% חשים "מבואסים" ואף מנותקים. מידע מטריד זה צריך לגרום למורי, רכזי ומנהלי בתי הספר לשאול עצמם: מדוע המורים מרגישים כך? כיצד נניע אותם להיות יצירתיים, סקרנים ונלהבים יותר? להלן, ארבע הצעות לפתרון:

  1. שתפו את המורים - אנשים רוצים להרגיש שהם שייכים למשהו גדול. ודאו כי המורים מכירים את מטרות חומרי הלימוד, חשיבות הטמעת הטכנולוגיה והחזון הבית ספרי.  
  2. אפשרו חופש פעולה - כשמורים נהנים מרמה גבוהה של אוטונומיה, הם נוטים להיות נמרצים ומסורים יותר. מצאו דרכים חדשות להתפתחויות חינוכיות, כגון: פתיחת פורום עמיתים ברשת חברתית, קורסים מקוונים, סדנאות מחוץ לבית הספר או יציאה לכנסים אקדמיים.
  3. העניקו תמיכה - מורים צריכים להרגיש תמיכה מלאה כאשר הם נוטלים סיכונים ומובילים יוזמות חדשניות. על המנהלים להניח תשתית ללמידה מקצועית שמעודדת מורים להתנסות עם טכניקות לימוד חדשות וכלים טכנולוגיים מתקדמים.
  4. עודדו שינויים - הקדמה הטכנולוגית הובילה לשינויים מהותיים בבתי ספר. לרפורמות הללו יש פוטנציאל להעניק השראה, או לדכא מורים. המנהלים צריכים להסביר את חשיבות הטכנולוגיה כדי לגרום למורים להאמין להבין שהטכנולוגיה היא רלוונטית יותר מתמיד.

לקריאה נוספת

להיות מנהיג בית-ספרי: 16 המשאבים הטובים ביותר עבור מנהלי בתי ספר

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya