יעילותם של סיכומי שיעור דיגיטליים בשיפור ביצועי תלמידים ברכישת ידע

מאת: Dan Sun

Sun, D., Li, Y. (2019). Effectiveness of digital note-taking on students' performance in declarative, procedural and conditional knowledge learning. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 14, 18, 108-119

באיזו שיטה עדיף לעשות סיכומי שיעור – באמצעות כתיבה בעט במחברת, או דווקא על-ידי הקלדה במסוף שמוצב לפני התלמיד בכיתה?

מחקר זה, שבוצע במשך שלושה חודשים בקרב 72 תלמידי כיתה ט', מעלה כי עדיף לסכם את השיעור במחשב.

המחקר גילה כי 40 התלמידים שסיכמו את השיעורים במדעי המחשב בצורה דיגיטלית השיגו ציונים גבוהים יותר באופן משמעותי מ-32 התלמידים שסיכמו את השיעורים בכתב יד.

שתי קבוצות הקצה של התלמידים, המצוינים ובעלי הביצועים הנמוכים, הפיקו תועלת רבה במיוחד משיטת הסיכומים הדיגיטלית.

למאמר המלא

לקריאה נוספת

 

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?