ימים מקוונים – ימי שיא של פעילות מקוונת בבתי ספר ישראליים

 
 
 
ימים מקוונים - ימי שיא של פעילות מקוונת בבתי ספר ישראליים
 
איסוף: עמי סלנט, עורך פורטל מס"ע במכון מופ"ת
 
ראה גם:  נוסח מלא של הסקירה כקובץ WORD  בסרגל מצד ימין
 
התופעה של עריכת ימים מקוונים בבתי ספר היא במידה רבה תופעה חינוכית ישראלית ייחודית שנולדה  ,ככל הנראה, עוד בשנת 2001 בבית הספר בכפר ורדים בצפון הארץ. ככל הנראה משם  הגיעה ההשראה ליוזמה הישראלית הייחודית בעולם של יצירת אירוע מתוקשב ייחודי בחיי ביה"ס. הרעיון לערוך יום מקוון בו מעבירים משימותדרך אתר בית הספר לתלמידים והם צריכים לבצען מבלי להגיע לבית הספר. עד מהרה אומץ הרעיון גם ע"י מנהלי בתי ספר אחרים בארץ, בכפר סבא, ראשון לציון ובראש העין.
כל ביה"ס הוסיף את הנופך שלו לקיום היום המתוקשב, אך העיקרון של שבירת גבולות ביה"ס בלמידה  מקוונת מהבית נשמר בכל היוזמות המתוארות במסמך זה. ראיונות שנערכו ב2004 וב2006 עם תלמידים ומורים שהשתתפו בימם המקוונים בבתי הספר בכפר סבא ובראשון לציון גילו כי האירוע המקוון הרב-שנתי מגביר את המוטיבציה של התלמידים ללמוד בנקודת הזמן שבה הופעל. התלמידים נרתמו בהתלהבות לאתגר של למידה מהבית באמצעות האינטרנט ונגשו להתמודד עם המטלות המקוונות ביתר עניין והתלהבות מאשר בבתי הספר עצמם.
שבירת גבולות הלמידה, גבולות המקום והזמן באמצעות האינטרנט הקנו לתלמידים תחושה של שינוי והמוטיבציה שלהם להשקיע בתרגילים של מתמטיקה, תנ"ך והיסטוריה הייתה גבוהה למדי. עמדות המורים לגבי עריכת והפעלת הימים המקוונים עדיין לא נמדדו בגישה מחקרית שיטתית, אך  משיחות עם כמה וכמה מורים נראה  כי לא תמיד ההתלהבות של התלמידים או ההנהלה דבקה גם במורים ככלל. מבחינת חלק מההמורים לא מדובר על אירוע השובר את גבולות הזמן והמקום כי הם נדרשו להגיע לביה"ס ולשבת במעבדות המחשב או בעמדות מחשב על מנת לעקוב אחרי הפעילות בפורומים הממוחשבים, לבדוק עבודות ולהעריך בסדר יום מקוצר ומהיר. עם זאת, יש לציין כי בשנים 2002-2007, תקופת השיא בהפעלת ימים מקוונים בבתי ספר ישראליים היו מורים רבים פחות מיומנים בתחומי התקשוב החינוכי ועדיין ללא הפנמה ללמידה מקוונת בעידן ההוראה המקוונת. מעקב אחר כמה בתי ספר שנכנסו בשנים 2008-2009 להפעלת ימים מקוונים מגלה כי רמת ההתלהבות של המורים בהם הייתה גבוהה מאד והיא סחפה את התלמידים בניגוד למצב בשנים 2002-2007 (ראה, לדוגמא, למשל מעורבות המורים בביה"ס עמל עין חרוד להכנת מטלות מקוונות ליום העיון).
 
אחרי דעיכה מסוימת של תופעת אירועי "ימים מקוונים" בבתי הספר הישראליים בשנים 2007-2008, חלה התעוררות מחודשת להפעלתם בעקבות מצב החרום בדרום הארץ בראשית 2009. אז נערכו ימים מקוונים בבתי הספר בעיר אשדוד אשר נדרשו למצוא פתרון מעשי להפעלת תלמידים מהבית. נראה כי הניסיון החיובי שצברו בתי הספר בדרום הארץ בכלל ובאשדוד בפרט הביא לנכונות גוברת של מנהלי בתי הספר לקיים את פעילות השיא בתקשוב החינוכי כימים מקוונים מלאים מהבית גם בשנים בקרובות. למי ששכח:ערוץ התקשוב של ימים מקוונים בערוץ התקשוב של ימים מקוונים. בעיר אשדוד הופעל בזמן המלחמה בראשית 2009 ע"י בתי הספר באשדוד בהצלחה, ואפשר לבתי הספר לתת מענה לתלמידים, מורים והורים
 עם זאת, נכון ליוני 2009, עדיין היקף בתי הספר בארץ הנוטלים חלק באירועי הימים המקוונים עדיין מצומצם יחסית ומדובר סה"כ על 30-40 בתי ספר מתוך אלפים בהם יש תלמידים וגם מורים המשתוקקים לכך.
 
הרציונאל
 
היום המקוון אינו יום לימודים שגרתי, זהו יום שבו התלמידים שוהים בביתם ולומדים משם בקבוצות (בדרך כלל העבודה מתבצעת בזוגות). הם מקבלים מטלה מקוונת ללמידה עצמית, הכוללת מיומנויות שונות והפניות למקורות מידע רלוונטיים. מולם, יושבות המורות למדעים והלבורנטית המסורה ונותנות תמיכה טכנית ופדגוגית באמצעות פורומים כיתתיים שנפתחו לצורך התקשורת מרחוק ביום זה.
 במהלך היום המקוון, מעלים התלמידים תוצרי ביניים לפורומים ושולחים את התוצרים הסופיים למיילים של המורה המלמדת.היום המקוון מזמן שפע הזדמנויות לרכישת ופיתוח מיומנויות בתחומים שונים והתמודדויות עימן. מטרה חשובה היא הפיכת התלמיד ללומד אקטיבי, כאן על כל התלמידים לקחת חלק פעיל ולהתמודד. כלומר הנקודה העיקרית המבדילה את היום המקוון מעבודה מקוונת בכיתה היא העצמאות. עצמאות זו יכולה להתבטא בתחומים שונים, לדוגמה: ניהול קצב העבודה, חלוקת העבודה בין החברים בקבוצה. אך עיקרה הוא עמידת התלמיד "לבד" ותוך הנחיה שאינה בהכרח זמינה ומיידית כל רגע ומציאת פתרון לבעיות המתעוררות. לדוגמה, המורה עונה בפורום על שאלה מסוימת לקבוצה אחת ועל התלמידים מוטלת האחריות לזהות שזו אותה שאלה שהם מתחבטים בה והנה כבר יש תשובה (לפעמים אפילו לפני שהם שאלו בפורום). קבוצות תלמידים מסוימות פותרות זאת ע"י כך שיש תלמיד אחד שאחד מתפקידיו הוא לשוטט באתרים נוספים ולחפש תשובות לשאלות או בפורום (ולרעננו מידי פעם).
נקודה נוספת היא היות הפרויקט ממוקד, מוגבל בזמן ומחייב תוצר מיידי, לתלמידים ניתן זמן מוקצב, הידוע מראש, לסיום המטלות ולשליחת התוצרים. דבר זה מחייב את התלמידים לעבודה שיתופית מקוונת ולא מקוונת והתארגנות נכונה, הן בחלוקת התפקידים ביניהם והן בניהול המשאבים (זמן, מחשבים וכו') העומדים לרשותם (מקור וקרדיט: חטיבת הביניים "גוונים", ראש העין).
 
מגבלות הזמן והמקום במערכת בית הספר גורמות לכך שממוצע השעות בהן לומד תלמיד באמצעות מחשב בבית הספר הוא שעתיים בשבוע בלבד. לעומת זאת הנגישות למחשב בבתי התלמידים גבוהה מאוד. למרבית תלמידי בית הספר יש מחשב בבית.
בזכות טכנולוגיה זו ניתן לקיים מערכת של למידה מקוונת שבה התלמידים לומדים מביתם במהלך יום בשבוע באמצעות מערך של שיעורים מתוקשבים. מורה הכיתה תומך בעזרת כלי תקשורת העומדים לרשותו. בתחילת כל שיעור התלמיד מקבל משימה באמצעות מערכת הדואר האלקטרוני אותה התבקש לבצע בביתו ולשלוח למורה עם תום השיעור או לאחר מספר ימים. במהלך השיעור מתבצעת למידה סינכרונית כאשר המורה עונה לשאלות תלמידים, מעלה סוגיות לדיון ומרכז את מילוי המשימות של תלמידי כיתתו.
למידה בשיטה זו מכפילה פי כמה את שעות הלמידה של כל תלמיד באמצעות מחשב. זאת תוך ניצול המחשבים בבתי התלמידים ולפיכך בהשקעה מעטה יחסית.
שיטת לימוד זו מחייבת את כל התלמידים בעצמאות רבה בתהליך הלמידה. הלמידה כללה מגוון שיעורים החל מדפי עבודה פשוטים ועד למשימות המחייבות את התלמידים איסוף מידע מהאינטרנט ועריכתו במצגת או במסמך טקסטואלי.
 
 פדגוגיה מסורתית מול פדגוגיה חדשנית
 
היו בתי ספר בארץ בהם המדיניות הפדגוגית הייתה להישאר צמודים לתוכניות הלימוד ואופי המטלות המקובלות בביה"ס והיו בתי ספר שהעזו לשנות את אופי המטלות ולהדגיש יותר משימות של למידת חקר פתוחות שאינן קשורות ישירות רק לתוכניות הלימוד הישירות. כך לדוגמא בביה"ס התיכון הרצוג בכפר סבא התוכנית ניתנת לתלמידים אפשרות לתרגל את פרקי הלימוד במקצועות: אנגלית, מתמטיקה, לשון ועוד על פלטפורמה ייחודית ברשת האינטרנט ולקבל משוב מיידי ואינטראקטיבי על הביצועים.התוכנית כללה מגוון תרגילים וטיפים התואמים את תוכנית הלימודים של משרד החינוך.
 לעומת זאת, בחטיבת הביניים "גוונים" בראש העין הייתה נכונות להרחיק לכת להפעיל ימים מקוונים עם מטלות חקר מאתגרות שאינן קשורות רק לתכניות הלימוד הקיימות. לא תמיד היוזמה הפדגוגית הייתה של ביה"ס. גם בחטבת הביניים בן גוריון בראשון לציון הייתה נכונות ליישם מודל פדגוגי של למידת חקר במסגרת הימים המקוונים שנערכו שם. במחוז הצפון הופעלו ימים מקוונים מחוזיים שהם ימי שיא המפותחים על ידי הקהילות בצפונט וימים אלו פתוחים להשתתפות של כל בתי הספר במחוז. מעיון רטרוספקטיבי בתוכניות הימים המקוונים בצפונט נראה כי מרביתן נטו להציע מרחב סקרנות רב יותר מאשר התוכניות בבתי הספר בכפר סבא. ביה"ס נוסף, שהעז בזמנו לשבור את מחיצות הזמן והמקום ולערוך יום מקוון לא שגרתי עם דגש על למידת חקר היה ביה"ס התיכון האזורי עמי אסף בדרום השרון.
 
תיאורי היוזמות של בתי ספר ומחוזות חינוך להפעלת ימים מקוונים, 2002-2009
 
ימי לימוד מקוונים בחטיבת הביניים כפר ורדים בהם למדו כל תלמידי ביה'ס במשך יום שלם מהבית דרך אתר ביה"ס. השנה נכנסה ההוראה המקוונות לתוכנית הלימודים השבועית בכמה כיתות בביה"ס, והיא מתקיימת במקום השעה השביעית. בנוסף, מתקיימים בימים אלה ימים מקוונים שלמים - לשלושת השכבות. כיתות ז' מקבלות משימות מקוונות בהבעה וגיאוגרפיה, כיתות ח' בהבעה וידיעת הארץ וכיתות ט' בהבעה ומדעים. ימים נוספים מתוכננים לאחר חג הפסח. לדברי מנהלת ביה"ס, ארנה מאיר, מטרת הפעילות המקוונת היא להכין את התלמידים ללמידה עצמית, לאפשר תכנון זמן גמיש בלמידה ולהכין את התלמידים לדור הנוכחי, שבו נדרשת שליטה במיומנויות מיחשוב ותקשוב.
הפעילות בכפר ורדים החלה ב2001, בהכשרת המורים בבניית יחידות לימוד מקוונות. במקביל נבדק אם התלמידים שולטים באינטרנט, וכן בתוכנות כמו וורד מסקנות, שעל פיהם הופעלה הפעילות המקוונת השנה. בין היתר נמצא, כי התלמידים אינם מסוגלים לשבת שש שעות מול המחשב, כמו ביום לימודים רגיל, ולכן הפעילות המקוונת צריכה להיות קצרה יותר. בנוסף נמצא, כי יש תלמידים שמאוד אוהבים ללמוד לבד, ואילו יש כאלה שאינם מסוגלים ללמוד בשיטה זו. לכן החליט ביה"ס לקצר את המשימות, לגוון אותן, לאפשר לתלמידים לבצען במהלך כל היום הלימודים, כולל בשעות הערב. המורים, מאידך, ישבו במהלך שעות הלימודים בביה"ס ואחר כך תמכו בתלמידים מהמחשבים בבית.
 
 
יום מקוון בביה"ס עמי אסף בדרום השרון
 
התלמידים עובדים מהבית על קריאת מאמרים וניתוחם באמצעות כלי מידע של כליקיט של אורט. הם צריכים לכתוב חוות דעת על המאמר ואחרי כן לשבץ תגיות/מילות מפתח ולשלוח את הטופס המקוון למורה.
 
"בית הספר משתדל להתאים עצמו לרוח הזמן ולעידן החדש בו מצוי מידע רב הזמין לכל.
בכוונתנו לקיים לתלמידי כיתה ח' בימים 17, 18 לחודש מרץ, יום למידה מרחוק בעזרת האינטרנט (יום מקוון).
פעילות זו תעשה לקראת יום השואה ותעסוק בנושא "השואה-דרך גטו ורשה ".
התלמידים יעסקו בפעילות בין תחומית, באירועים מרכזיים בשואה דרך גטו ורשה, בילדים בתקופת השואה, במרד גטו ורשה, היודנראט והגירוש מהגטו למחנות ההשמדה. באמצעות פעילות יתוודעו התלמידים לאתרי מידע מהימנים כמו: אתר יד ושם, אתר לוחמי הגטאות, ועוד אתרי תוכן ומולטימדיה.
ביום המקוון יתבקשו התלמידים לבצע משימות הדורשות מיומנויות עבודה בסביבה וירטואלית: גלישה באינטרנט, השתתפות בקבוצת דיון הבית ספרית, ומיומנויות עבודה בסביבת מחשב.
המשימות של היום המקוון מלוות במחוון, המורים להיסטוריה יעריכו את המשימות וישקללו אותן בציון המחצית.
תלמידים אשר אינם נגישים לאינטרנט או נתקלו בקשיים טכנולוגיים יוכלו לבצע את הפעילות בבית הספר, בחדרי המחשב, ביום המקוון בין השעות 8: 30-14: 30.
 תלמידים אשר יתקשו בתכני הפעילות יוכלו לפנות לקבוצת הדיון אשר תנוהל על יד מורה להיסטוריה.
 למידה מרחוק דורשת מהתלמיד לקיחת אחריות על הלמידה, וניהול זמן הלמידה שלו. אנו זקוקים ומצפים מכם לתמיכה ושיתוף פעולה בכדי שנשיג את כל המטרות שהצבנו. "
הפעילות תועלה לאתר בית הספר שכתובתו:
               בברכה
               צוות המורות להיסטוריה
              רכזת ומחנכות שכבת ח'
 
 
 
 
יום מקוון בעמל עין חרוד
 
בבי"ס עמל עמק חרוד נערך במרץ 2009 יום מקוון ראשון, שבו ביצעו התלמידים מביתם מטלות מתוקשבות באמצעות אתר האינטרנט הבית ספרי. הפעילות נוהלה במקצועות לימוד שונים, ובהם, כימיה, ביולוגיה, אנגלית ואפילו חינוך גופני עיוני. את היום הנחו המורה לילך שטיין ואיש המחשבים אלון גרזון.
 
בביולוגיה נדרשו התלמידים להתמודד עם דילמות מוסריות של עולם המדע, כמו "האם שיבוט הוא דבר חיובי או שלילי? " ו"האם יש לאפשר להורים לקבוע את מין היילוד? ". בסיום המטלה, שלחו התלמידים את עבודתם לאתר ביה"ס. המורים נתנו מענה לתלמידים, ברמה הלימודית וברמה הטכנית על פי הצורך.
כמו כן, התבקשו התלמידים לערוך תחקיר, ולהביע עמדה מנומקת, בפורום האתר, כחלק מדיון בנושא שבחרו ללמוד ולחקור.
בעקבות היום המקוון, פיתחו התלמידים מיומנויות למידה כמו, איסוף מידע באמצעות רשת האינטרנט, שימוש במחשב ושליטה בזמנים.
לדברי מנהלת ביה"ס, אילנה לוסטיג; "לביה"ס עלה לאוויר אתר חדשני מגוון ומאוד אינטראקטיבי, המסוגל לתת שירותים פדגוגיים ברמות שונות. מדובר בצעד טכנולוגי נוסף, רחב היקפים, אשר במסגרתו, מרחיבים התלמידים את סביבת הלמידה, מעבר לגבולות הכיתה באמצעות האינטרנט".
 
 
מתוך פורום המורות בביה"ס עמל עין חרוד:
"התחלתי לבנות את הפעילות ליום המקוון. מצורפת כאן. כאמורהפעילות עוסקת בדילמות בנושא גנטיקה. ישנן 5 דילמות כל תלמיד בוחר דילמה ועונה עלפרטי העבודה. עליו לבצע 3 דברים עליהם יקבל ניקוד: א. לערוך תחקיר... "
נוצר על ידי לילך
"לכל השותפים ליום המקוון שלום. המקצעות שנבחרו לקחת חלקבפרוייקט המתוקשב הראשון בבית הספר הם: כימיה, ביולוגיה, אנגלית, מטמתיקה וחנ"ג. הוחלטשנושא השיעורים המקוונים יהיה קשור לחומר הלימוד בכיתות בכל מקצו"..
נוצר על ידי אלון.
"האם ליצור יום מקוון סביב נושא "סגור" לדוגמא יום בנושאירושליים, בנושא הבחירות וכו' או להשאיר יום פתוח בו לומדים את מקצועות הלימוד בדרךשונה. מה דעתכם? מצורף קובץ ובו קישורים לימים מקוונים בבתי-ספר... "
נוצר על ידי לילך
 
 
העיר אשדוד
" במדיניות העירונית הושם התקשוב כיעד לטיפול בקדימות ובעדיפות, במטרה להעצים את חווית ההצלחה ולהרחיב את מעגליה.
הפיקוח והרשות יחד עם פורום המנהלים היסודי, הגיעו למסקנה כי יש להמשיך את המומנטום באמצעות מהלך עירוני של "ימי שיא"- ימים מקוונים שיופעלו על ידי כל בתי הספר היסודיים בעיר, ויכללו פעילויות מתוקשבות מגוונות (סינכרוניות וא-סינכרוניות). המשימות הלימודיות שיופעלו במהלך הימים המקווניםהיאסיכוםהנושאהשנתי.
הוחלט כי המשימות הלימודיות שיופעלו במהלך ימים אלה יעסקו בנושא השנתי - הקיימות - בדגש על ערכים.
מטרתן של
במהלך ההערכות לימים המקוונים נוצרו שותפויות בין בתי הספר ברמות שונות. מורים יזמו קשרים עם מורים מבתי ספר אחרים
לצורך בניית משימות ובניית מסגרות למידה שיתופית של תלמידים ברשת. החלטות רבות נערכו בשיתוף צוותי התקשוב בעיר כולה, המקוונים נתנסהבשיתופיות ברמהעירונית וכןגםבסוגי תקשורתשונים ומגוונים."
תוך התנסות במגוון כלים מתוקשבים. ואכן, במהלך הימים
להפעלת הימים המקוונים הוקם אתר ייחודי, דרכו תתבצע כל הפעילות ברשת.
אתם מוזמנים:
?לענות על הסקר למורים, לתלמידים או הורים
 
 
אשדוד
 
 
 
 אחד הדברים הייחודים במאפייני הפעילות המתוקשבת של ימים מקוונים בעיר אשדוד היא הפעלה של ערוץ מקוון סינכרוני.
סינכרונית פירושה למידה מקוונת (און-ליין), כאשר התלמיד והמורה נמצאים מרוחקים זה מזה, וכלים לשיח קולי ותצוגת וידאו מאפשרים את התקשורת ביניהם. במערכות ללימוד סינכרוני יש כלים לשיח קולי, לוועידת וידאו, כלים לעבודה על לוח משותף וכלים להצגת יישומים מהמחשב ומהאינטרנט. המורה והתלמיד יכולים לקיים פעילות למידה און-ליין בזמן אמיתי (באותה נקודת זמן) על חומרי למידה שונים, כאילו ישבו זה לצד זה.
פעילות סינכרונית מעניינת שהתקיימה בעיר אשדוד הוא חידון המתקיים באמצעות תוכנה מיוחדת שאליה מתחברים מס' בתי ספר. מנחה החידון מציג את השאלות ואילו נציגי בתי הספר "מצביעים", מקבלים רשות דיבור ועונים על השאלה. במהלך החידון יוצגו שאלות מסוגים שונים, תמונות, תרשימים, קטעי וידאו ועוד...
החידון התנהל "און-ליין" והיה אתגר טכנולוגי בצד האתגר הלימודי-חווייתי.
החידון הסינכרוני היה בנושא איכות הסביבה.
 
פעילות ימים מקוונים בדרום הארץ
 
 
  1. בתקופת מבצע "עופרת יצוקה" עברו כל בתי הספר בישובים שהיו בטווח הטילים ללמידה מתוקשבת, ולא רק בעיר אשדוד. הצלחת הפעולה נבעה מהערכות אינטנסיבית, בה נטלו חלק כל גורמי ההדרכה במחוז. התקשורת התבצעה בחלקה הגדול על פלטפורמת ה "אורייאנית", המופעלת משרתי "תקשוב דרום". כתובת האתר שריכז את הפעילות המחוזית-
2. הכתובת הנכונה לאתר הבית של היום המקוון בנושא קיימות 
3. ימים מקוונים נוספים שהתקיימו באשדוד נין לראות בקישורים-
  1. מקור א'
    מקור ב'
  2. מקור ג'
  3. מקור ד'
  4. ימים מקוונים התקיימו גם בישובים נוספים ולא רק באשדוד. לדוגמה-
    ביה"ס חופים, יד מרדכי
 
נמסר ע"י אלישע בביוף, יוזם פלטפורמת ה"אורייאנית" ( אשר בזכותו התאפשרה הפעילות המקוונת בדרום הארץ ) .
 
 
צפונט: ימים מקוונים המבוססים על קבוצות דיון
 
 
 
ימים מקוונים בחינוך הדרוזי והצ'רקסי בצפונט זכו להצלחה ניכרת ושקפו את שיאה של העשייה החינוכית המשולבת תקשוב בחינוך היסודי ובחטיבות הביניים. עשייה זו התבטאה בהפעלת ימים מקוונים בתחומי דעת שונים ט"ו שבט, יום האם, אקטואליה במדעים, חג נביא שועיב ע"ש, ערבית, אנגלית, מתמטיקה ועברית וקהילת המידענות, במטרה לחזק את תהליכי הלמידה המתוקשבים המועברים מרחוק, לסייע לתלמידינו להתקדם בשלבים שונים של רכישת מיומנויות לאיתור המידע ולהערכתו. זאת מתוך גישה המתייחסת לאיתור המידע כאל תהליך המשלב יכולות של חשיבה, ניתוח, מיזוג והערכה ולרתום את חירושי העולם הטכנולוגי המתקדם לתהליכי ההוראה והלמידה.
הימים מופעלים מתוך מרכז פסג"ה פקיעין ובתמיכת רשת צפונט.
צפונט: יום מקוון במערכת החינוך בעיר עכו
חלק ראשון - בין השעות 10.30 - 9.00 - חידון מקוון
חלק שני - בין השעות 12.30 - 11.00 - דיון דילמה On Line
חידון מקוון- רחובות מספרים בעכו
"כל בית ספר קיבל כתב חידה הקשור לשמות הרחובות בקרבת בית הספר.
 (בכל בית ספר הכין מראש דף מקורות מידע שיסייע לתלמידים בפתרון כתב החידה).
בהמשך יציעו התלמידים שם רחוב חדש על שמה של דמות שהשפיעה בעבר ו/או בימינו אלו על העיר עכו.
ההצעה כוללת הסבר, נימוקים ואת הספור שמאחורי השם.
לאחר שסיימו את השלב הזה, יפתרו כתבי חידה של בתי ספר אחרים.
דיווחים מהשטח ושליחת פתרונות - באמצעות פורומים מתאימים.
חלק שני - דיון דילמה On Line
חלק זה של היום כלל דיון בפורום סביב סיפור דילמה " ארמון נשכח בלבה של עיר ".
הספור עוסק בשרידי ארמון מפואר בני 200 שנה הנמצאים בליבה של העיר עכו - מוזנחים ועזובים.
שרידים אלו עומדים להיהרס ע"י יזם שהצליח לקנות את השטח מבעליו כדי להקים מפעל שיביא פרנסה נוספת לתושבי העיר. אנשי איכות הסביבה ופעילים למען שימור אתרים היסטוריים פונים לראש העיר בבקשה למנוע את הריסתו של הנכס. ראש העיר מבקש לשמוע את דעתם של התושבים לפני שיכריע בעניין.
התלמידים התבקשו להפנות לפורום שאלות למומחים שישיבו על שאלותיהם On Line.
לאחר מכן התבקשו לגבש עמדה, להסבירה ולנמקה בפורום.
בסופו של הדיון נערכה הצבעה בסקר On line.
ראש העיר סיכם את הדיון ומסר את ההכרעה שלו בסוגיה."
 
  העיר ראשון לציון
"תלמידים מתשע חטיבות ביניים בעיר ראשון לציון, חברו יחדיו ללמידה משותפת באמצעות רשת האינטרנט ההכנה ליום המקוון כללה השתלמות למורים ולתלמידים ופתיחת פורום סגור לרכזות התקשוב והמורות למתמטיקה, שנקרא "יום מקוון", שבו התנהלו התייעצויות והעלאת קשיים טכניים ופדגוגיים לקראת היום המיוחל. במסגרת הפרוייקט המתוקשב הופעלה כיתה וירטואלית שיתופית באינטרנט. הפעלת התלמידים התבססה על פורומים ממוחשבים. הנושא הלימוד: יישום משפט פיתגורס-בעיית חקר תוך שימוש באינטרנט כערוץ תקשורת. ניהול וארגון הלמידה: גיבוש תקנון כיתתי המתווה כללים ברורים לשיח באמצעות פורום ממוחשב. גיבוש מחוון הערכה לפעילות המקוונת. שימוש בעצמי למידה. הפעלת התלמידים לפתרון בעיית חקר סביב משפט פיתוגרס תוך שימוש בפורום ממוחשב לכיתה הוירטואלית.
ייזום וניהול חינוכי: נאוה מזרחי
 
 
3000  תלמידים ישתתפו ב'יום מקוון' במתמטיקה
 
היום (א') מקיים משרד החינוך מחוז מרכז יום מקוון במתמטיקה. בפעילות זו משתתפים 32 חטיבות ביניים מרחבי המחוז. כמו כן נפתחו 88 פורומיםבאינטרנט, ומשתתפים בהם כ- 3, 000 תלמידים.

לקראת היום המקוון עברו התלמידיםהכשרה להתנהלות ברשת הכוללת השתתפות בפורומים, הורדת קבצים ושליחתם. יש לציין כיהמשימות בהן פועלים התלמידים במהלך היום המקוון, ניתנות כלמידה אחרת ומהוות חלקמתוכנית הלימודים במתמטיקה.
 
על היוזמה של נאווה מזרחי ליום מקוון עירוני בראשון לציון בתחומי המתמטיקה
 
"השבוע אירח שרת "תקשוב דרום" ארוע מיוחד-יום לימודים מקווןבהשתתפות למעלה מ 1000 תלמידים מ 12 חטיבות ביניים בראשון לציוןורמלה.
 
ביום זה, הופעלו התלמידים מביתם במשימות לימודיות מוגדרות. בתום העבודה, העלו התלמידים את תוצרי הלמידה שלהם לרשת.
כל המורים רוכזו במרכז תמיכה, דרכו קיבלו התלמידים תשובות לשאלותיהם באמצעות פורומים מתוקשבים.
 
כותבת נאווה מזרחי, יוזמת היום המקוון :
היום המקוון השני נערך באופן שונה. כל הרמות במתמטיקה השתתפו, דבר שהצריך הכנות נוספות במהלך השיעורים. אצלי בבית ספר השתתפו 60 תלמידים מתוכם הקבצות ב´ וג´. את רמה ג´ לימדתי כבר את משפט פיתגורס ואפילו נבחנו על כך. לתלמידי רמה ב´ וג´ ביקשתי שיעבדו עםלפחות תלמיד מרמה א´. היו תלמידים שהתעקשו לעבוד עם החברים להקבצה.
תלמידים שחששו מפלאי הטכנולוגיה עבדו בחדר המחשבים בבית הספר עם מורה למתמטיקה, טכנאי מחשבים וצוות נאמן מחשב.
 במהלך היום עליתי לחדר המחשבים, בשעה 10, והייתי בהלם. התלמידים היו רכונים על המקלדת, עובדים, כותבים.שרר שקט לימודי. שאלתי אם יש בעיות והתלמידים השיבו שלא. לקראת הסוף היו בעיות בשליחת הקבצים. היום הגעתי לבית הספר התלמידים עטו עלי בבקשה ליום מקווןנוסף. כיתות ז´ וח´ שלימדתי רוצות גם יום מקוון.
כל המורות ישבו ביחד. לכל מורה למתמטיקה ורכזת תקשוב היה מחשב. העבודה היתה יותר נינוחה. בתי ספר שעשו את היום פעםשניה היו יותר מנוסים גם בעבודת ההכנה עם התלמידים וגם עם העבודהבפורום.
 מורה מהצוות של בית הספר אמרה שעבודה ביום זה מצריכה ריכוז והתייחסות לכל תלמיד. אין אתהקטע של הפסקות וחלונות. העבודה הייתה אינטנסיבית. עשינו הפסקה לארוחת בוקר בזריזות והמשכנו לעבוד במלוא המרץ והכיף.
בסוף היום ביקשו המורות עוד ימים מקוונים בתחומי דעת נוספים ואני אמרתי שמבחינתי אין בעיה אפשר כברלהתחיל לעבוד.
מורות שחוו את היום בפעם הראשונה אמרו שרק היום, לאחר גמר העבודה, ירד להם האסימון. כלומר, במשך כל מפגשי ההכנה לא היתה הפנמה של הרעיון אלארק במהלך ובסיום העבודה.
גם התלמידים הבינו שזה לא בדיוק יום חופשי זהו יום לימודים לא רגיל הדורש מאמץ יותר מהכיתה.
 
 
חטיבת הביניים "בן גוריון", ראשל"צ
 
"כחלק מהפעילות השוטפת באתר הבית ספרי מתקיימים בבית הספר ימים מקוונים. ימים מקוונים אלו במספר תחומי דעת לשכבות הגיל השונות, אינם המטרה, אלא הם מהווים חלק אינטגראלי מתכנית התקשוב הבית ספרית, שמטרתו להכשיר את התלמיד להיות לומד עצמאי. התלמיד מקבל משימה, המבוססת על מושגים בסיסיים הנלמדים בכיתה ובעזרת המורה הוירטואלי ותלמידים הנמצאים ברשת, התלמיד מתמודד עם המשימה החדשה ובונה את הידע הנדרש, וזאת בהתאם להנחייתו של המורה.
יום מקוון ממלא שתי מטרות: האחת-הכשרת התלמיד במיומנויות טכנולוגיות והשנייה- הכשרתו בהבניית הידע שלו, תוך גלישה ברשת וקבלת סיוע ממורה וירטואלי ותלמידים, הנמצאים ברשת.
חשוב לציין, ששתי המטרות אלו ניתנות להשגה רק אם בבית הספר מתקיים אורח חיים מתוקשב, המחנך בשגרת היום הבית ספרית את התלמיד לעבודה עצמאית ברשת ושימוש נכון בכלים הטכנולוגים.
השנה, קיימנו בבית הספר יום מקוון בנושא "מחלות תורשתיות"; זוהי פעילות העשרה בתחום הביולוגיה עבור שכבת ט'. מטרת הפעילות – עריכת עלון הסברה בנושא מחלות תורשתיות. על מנת לערוך עלון הסברה בנושא, התלמידים התבקשו לבצע משימת חקר. את החקר התלמידים קיימו דרך פורום ביולוגיה באתר הבית ספרי, מול המורה המקצועי ובסיוע תלמידים ברשת.
הפעילות התבצעה בשני חלקים: החלק הראשון- וירטואלי, מבוסס על חקר מחלה תורשתית, מלווה דיון סביב דילמות מוסריות בנושא פענוח הגנום האנושי. בחלק זה התלמידים קבלו סיוע מהמורה המקצועי אשר נמצא ברשת. החלק השני הוא חלק יצירתי, המבוסס על חקר המחלה שהתבצעה ברשת. התלמידים התבקשו ליצור עלון מידע אודות המחלה. תכני המידע בעלון מבוססים על החקר שהתלמידים בִּצעו ביום המקוון".
 
 
" מחר אנו מקיימים מזה שנה שנייה יום למידה מרחוק. השנה היום הוירטואלי ישא אופי שונה. שני בתי ספר, ממזרח וממערב ראשון לציון, חברו יחדיו לעשיה משותפת.

הנכם מוזמנים להכנס לאתר הבית ספרי ולראות את הפעילויות."
האתר נבנה על ידי תלמיד מכיתה ט´.
ייזום וניהול חינוכי: נאוה מזרחי
 
" המשימות המקוונות ניתנו השנה בתנ" ך ובספרות. היום היה מוצלח מאוד. זה לא פעם ראשונה שאני מפעילה יום זה. שנה שעברה עשיתי יום וירטואלי והפעילויות היו במתמטיקה ובתנ"ך. הפקתי לקחים משנה שעברה והשנה עשיתי פעילויות מקדימות לתלמידים כמו: עבודה בקבוצת דיון שליחת קבצים בדוא"ל. השנה יום זה היה עם חטיבה ממערב ראשון. הבעיות היו לשמחתי טכניות כמו: איך מורידים קבצים? יש תלמידים שלא שמרו את עבודתם בדיסקט לגיבוי, למרות שאמרתי להם מספר פעמים.בשעה 12: 00, ספק האינטרנט שאליו הינו מחוברים כל צוות המורים, נפל והיינו חסרי אונים. (אני אפילו בכיתי), אבל מהר מאוד התחברנו שוב, לשמחתי, והעבודה החלה שוב.
יש לי הרבה מה לספר, אך החלק הכי טוב היה למידת מומחים. בספרות, התלמידים תקשרו בפורום עם יוצר השיר, וזה היה חוויה מדהימה. בשיחה עם התלמידים היום הם אמרו שהלמידה עם יוצר השיר הייתה חוויה מיוחדת ומבקשים עוד ימים מקוונים.
אין לכם מושג כמממממממה עבודה הושקעה. לא ישנתי לילות. המורות ואני עבדנו הרבה, ממציאת נושא, חיפוש חומרים, עשית המשימה, עיצובה וכו´.
 גם למצוא מורות שתסכמנה לעבור את התהליך הזה היה לי קשה. אבל, לאחר היום הזה הם הודו שזאת אכן למידה מוצלחת, חווייתית, למידה אחרת ופעילה. כל התלמידים היו פעילים בפורום לא היה מצב כמו בכיתה תלמידים פאסיבים.
את האתר בנה תלמיד מכיתה ט´, נאמן מחשב שעובד איתי מזה שנתיים על ימים מקוונים ופעילויות במחשבים. אני חושבת שלאחר יום כזה אנו חייבים להמשיך לקיים עוד ימים כאלה.לדעתי זאת הלמידה העתידית אנו חייבים להכשיר את התלמידים לסוג כזה של למידה.
יש לי כבר רעיונות איך לשדרג את הימים המקוונים."
 
מקור: נאווה מזרחי
 
תלמידי ראשון לציון בודקים האם יש לראשון לציון זכות ראשונים?
תלמידי ראשון לציון אוספים מידע ויוצרים פרסומת לאתרים בעיר
 
 
 
 
היישוב זיכרון יעקב
 
תלמידי כיתות ה'- ו' מבית ספר ה"חיטה" בזכרון יעקב התנסו השנה, זו השנה השלישית, בלמידה ביום מקוון בנושא "יום ירושלים".
מבקריםבירושלים - יוםמקוון  בו התלמידים מטיילים בירושלים דרך רשת האינטרנט, עונים על חידות שתשובתן מחייבת שימוש מושכל באסטרטגיותחיפוש ברשת והתנסות בכתיבת חידות מידעניות חדשות אותם פותרים חבריהם בפורום המיועד לכך . "
 
יום מקוון המכונה גם "יום למידה מתוקשבת" או "למידה מרחוק" הוא יום בו התלמידים מבצעים מטלות מתוקשבות מהבית על פי ההנחיות באתר בית הספר כאשר המורות מלוות את התלמידים בתמיכה מרחוק בקבוצות דיון ובדואר אלקטרוני.
מטרת הלמידה המקוונת היא להתקדם ולצעוד לתוך העולם הטכנולוגי ולהיות חלק מקהילה מחדשת ומתחדשת המיישמת חידושים בהוראה ובלמידה. הלמידה המקוונת מרחוק מאפשרת גיוון שיטות הוראה- למידה והעמקת הלמידה בכתה באמצעות חשיפה למקורות מידע חדשים ומעודכנים ברשת האינטרנט.
ביום מקוון נדרשים התלמידים לגלות אחריות ללמידתם, תוך תכנון זמנם ותהליך עבודתם לאורך יום הלימודים. למידה שכזו מאפשרת סוג נוסף של קשר בין מורה- תלמיד ואינה באה להחליף את המפגש פנים אל פנים.
נושא היום המקוון השנה היה: "יום ירושלים". התלמידים התנסו בפתירת חידות מידעניות על אתרים בבירה, תוך כדי סיורים וירטואלים, באמצעות המחשב והאינטרנט, באתרים כמו הכותל, מגדל דוד וגן החיות התנ"כי.
בחלקו השני של היום המקוון יצרו התלמידים בעצמם חידות מידעניות חדשות ופתרו חידות של חבריהם בפורום.
כל המיומנויות שנדרשות ביום זה, נלמדו ותורגלו לאורך השנה: שיטוט מושכל באינטרנט; חיפוש מידע; ארגון המידע; שימוש בתקשורת אלקטרונית: בקבוצת דיון ובדואר אלקטרוני.
מתוך משוב שמלאו התלמידים ניתן לקרוא כי בחוויית הלמידה השתתפו אף ההורים: "אבא שלי עזר לי קצת אבל הוא היה בפגישה את הרוב עשיתי לבד". התלמידים כתבו: "כיף לעבוד בצורה זו מהבית ולא להיות תקוע כל היום בכיתה"; לעבוד בבית היה לי כיף, גם כי אני אוהב מחשב ואני מקליד הרבה יותר מהר מאשר כותב ואני יכול לעשות דברים בו זמנית כמו: לשמוע מוסיקה ולאכול". ממשוב נוסף ניתן ללמוד כי: " אני חושב שהמשימות היו יותר קשות ממערכת השעות ביום שישי" ואף הצעה לשיפור: "אני מציעה לעשות את היום המקוון פעם בחודש- יום שישי ולא ללכת לביה"ס".
כתובת היום המקוון:
                                                לימור הררי, רכזת תקשוב ביה"ס "החיטה", זכרון יעקב.
 
 
 
בלמידה מקוונת חשוב להקפיד על עמידה בלוח זמנים. העזרו ב-
לפניכם מחוון הערכה לפיו תדעו כיצד אתם מוערכים לאורך היום כולו.
 
 
 
יום המקוון "איכות הסביבה בחולון"-תשס"ט
בשיתוף המוזיאון והארכיון לתולדות חולון
 
ביום חמישי ה- 04.06.09 התקיים, זו השנה החמישית "יום מקוון", בין השעות 09: 00 –12: 00.
יום זה מתקיים ביוזמת הארכיון והמוזיאון לתולדות חולון, משרד החינוך ומנהל החינוך של העירייה, והוא חלק מאירועי "שבוע חולון".
 
ביום זה משתתפים תלמידי כיתות ד' מבתי ספר שונים בעיר. מטרתו להנחיל לילדים הזדהות ואהבה לעיר תוך כדי לימוד תולדותיה וההווה שלה. השנה יעסוק יום זה בנושא "איכות הסביבה", ובעיקר בכל הקשור בעיר חולון.
 
 
 
 העיר פתח תקווה
 
תלמידי שכבות ה'-ו' בביה"ס פיק"א בפתח תקוה למדו במשך יום מבתיהם, בעזרת המחשב ומומחים, במסגרת "יום מקוון"
המורה, תעני לי בצ'אט: בבית הספר פיק"א בפתח תקוה התקיים ביום שישי שעבר יום מקוון המכונה גם "יום למידה מתוקשבת" או "למידה מרחוק".
 מדובר ביום בו התלמידים נשארים בבית ומבצעים מטלות מתוקשבות מהבית על פי ההנחיות באתר בית הספר כאשר המורות מלוות את התלמידים בתמיכה מרחוק.
 ביום זה תלמידי שכבות ה'-ו' למדו בבתיהם בצוותים של שלושה תלמידים בין השעות 8: 00-12: 00. הנושא הנבחר לשכבת כיתות ה' הוא "מכל הגלויות" ולשכבה כתות ו' "וירושלים לדור ודור".
 את היום המקוון ליוו מומחים מבית התפוצות ומאתר הכותל שענו לשאלות התלמידים און-ליין. כמו כן, סביבת העבודה מזמנת לתלמידים כלים טכנולוגיים של Web 2.0, כגון בלוגים, סקרים, חדר צא'ט לבדיקת הנוכחות ועוד.
 התלמידים בשתי שכבות הגיל התנסו בפעילות חקר מידענית, בהפקת תוצר, תוך כדי סיורים וירטואלים, באמצעות המחשב והאינטרנט.
 כל המיומנויות שנדרשות ביום זה, נלמדו ותורגלו לאורך השנה: שיטוט מושכל באינטרנט; חיפוש מידע; ארגון המידע; שימוש בתקשורת אלקטרונית: בקבוצת דיון ובדואר אלקטרוני.
 את היום כיבד בנוכחותו מר. יעקב בן-שמחון, סגן ראש העיר וראש מנהל החינוך, שהיה פעיל במהלך היום, שלח לתלמידים ברכה על ההתנסות הייחודית, בעזרת מצלמת אינטרנט, ובירך את צוות המורים ובראשם הנהלת, הגב' שוש דרורו, על חדשנות בחינוך ושילוב טכנולוגיות עתירות ידע.
 מטרת הלמידה המקוונת היא להתקדם ולצעוד לתוך העולם הטכנולוגי ולהיות חלק מקהילה מחדשת ומתחדשת המיישמת חידושים בהוראה ובלמידה.
 הלמידה המקוונת מרחוק מאפשרת גיוון שיטות הוראה, למידה והעמקת הלמידה בכתה באמצעות חשיפה למקורות מידע חדשים ומעודכנים ברשת האינטרנט.
 ביום מקוון נדרשים התלמידים לגלות אחריות ללמידתם, תוך תכנון זמנם ותהליך עבודתם לאורך יום הלימודים. למידה שכזו מאפשרת סוג נוסף של קשר מורה-תלמיד ואינה באה להחליף את המפגש פנים אל פנים.
 
פתח תקווה (2)
תהליך הפקת יום מקוון/חידון מקוון
 תהליך הפקת יום מקוון

שלב א' - בחירה

הנושא/יחידת לימוד

הצוות

אוכלוסיית היעד

קביעת מועד ליום שיא – יום מקוון


שלב ב' – פיתוח יחידת הוראה מתוקשבת ומידענית

חשיפת הצוות למודלים שונים ובחירת המודל המועדף

הכשרת המורים במיומנויות הנדרשות ליישום ברמת שליטה של המורים

פיתוח המטלות – חלוקת המשימה בין חברי הצוות

התנסות של הצוות במטלות היחידה

הכנת ארגז כלים ללומד


שלב ג' – היערכות

משימות לצוות:

ארגון וחלוקת התלמידים לקבוצות עבודה וסידור מקומות אירוח

איתור הורים מסייעים כמומחים לקבוצות הדיון

הכנת שם משתמש וסיסמה לקבוצת תלמידים

גיוס תמיכה טכנית מראש מספק האינטרנט האחראי על האתר הבית-ספרי

הכנת החומרים באתר הבית-ספרי: פתיח, מטרות ורציונל,

ליום המקוון - הנחיות לתלמידים הכוללות הנחיות עבודה, לו"ז ומשוב, ספר אורחים, הפעילויות המתוקשבות

משימות להנהלה

דאגה לקבלת אישור הפיקוח למהלך

דאגה לפרסום ושיווק היום המקוון לאח"מים, להורים, לקהילת החינוך הרלוונטית

דאגה לשחרר את המורות המעורבות לפעילות בחמ"ל. במידת הצורך לגייס כוחות נוספים.


שלב ד' – הכנת התלמידים

הקניית מיומנויות מתוקשבות ומידעניות הנדרשות ליישום היחידה: התנהלות בפורום,...


שלב ה' – הפעלת התלמידים ביום המקוון

פתיחת הקבצים לתלמידים

הפעלת חמ"ל

פורום נוכחות

פורום פעילות ותוצרים

פורום מומחה

ספר אורחים


שלב ו' – סיכום ותיעוד

סיכום, משוב והערכה

תיעוד בית ספרי וגיבוי דיגיטלי וקשיח
 
 
 
 
 
ברוכים הבאים ליוםהמקוון
"ארצי מולדתי - צורותהתיישבות"
שכבת כיתות ה', תשס"ח
 
לכל תלמידי שכבת ה' בוקר טוב,
מאחלות לכולכם יום מקוון מוצלח ומעניין, רעיה, צינה, רותי, זיו, דגנית, יפה-מנהלת ביה"ס וכל צוות המורים.
אתם מתנסים היום לראשונה בלמידה מרחוק.
אתם לומדים היום בקבוצות של 3 בבית המארח אתכם לביצוע משימות הלמידה. היום אתם אחראים ללוח הזמנים – מתי לומדים, מתי עושים הפסקה ומה אורכה. אך זכרו כי זהו יום של למידה ועליכם לעמוד במשימות.
בתחילת היום, עליכם להיכנס לקבוצת הדיון "בוקר טוב – מתחילים לעבוד" לשלוח הודעה עם שמות כל חברי הקבוצה.
בסיום היום, תכנסו לקבוצת הדיון "בוקר טוב", תספרו מעט מחוויות היום, תאמרו שבת שלום ותלכו לבתיכם. סיום יום הלמידה ב-11.45. שימו לב - לא ניתן לעזוב את הבית המארח לפני שעה זו.
לקראת היום הכנו לכם משימות. עליכם לקרוא היטב כל משימה, להבין את דרישות המשימה ולבצע כמתבקש. בחלק מהמשימות התוצר יהיה קובץ אותו תעלו לקבוצת דיון ייעודית לבדיקת המורות, ובחלק מהמשימות תתבקשו (בנוסף להעלאת הקובץ) לכתוב בתוכן הודעה את דעתכם-תשובתכם כדי שאפשר יהיה להגיב ולנהל שיח כתוב.
הנחיות כלליות:
מתוך שש המשימות עליכם לבצע 3 משימות במהלך היום.
המשימות על ירושלים חובה
המשימה על כפר-סבא חובה
עליכם לבחור ולבצע משימה אחת מהמשימות: נהלל, פתח-תקוה, דגניה
משימת אוצרות – תערוכה על צורת יישוב – אותה תבצעו במהלך היום המקוון, או במהלך השבוע שלאחריו (לפי בחירתכם)
על המשימות:
שתי משימות חובה:
· "כפר סבא" המשימה נעזרת בשיר על כפר סבא. תוצר המשימה הוא קובץ word עם תשובות לשאלות שנשאלתם במשימה. את הקובץ עליכם להעלות לקבוצת דיון "כפר סבא וירושלים".
· ירושלים. תלמדו להכיר את ירושלים גם דרך האומנות. בהיבט היסטורי המשימה עוסקת בבית המקדש, מלחמת השחרור ויום ירושלים. תוצר המשימה הוא קובץ word אותו תעלו לקבוצת דיון "כפר סבא וירושלים".
שלוש משימות מהן עליכם לבחור ולבצע משימה אחת:
·  "פתח תקווה – אם המושבות". המשימה מתמקדת בפתח תקוה כ "אם המושבות", במייסדיה והבעיות איתן התמודד. תוצר המשימה הוא קובץ word אותו תעלו לקבוצת הדיון "תוצרי משימת בחירה".
·  "דגניה א' – אם הקבוצות"במשימה תכירה את ראשית דרכה של דגניה ומדוע היא מכונה "אם הקבוצות והקיבוצים". תכירו מקומות שהפכו לסמל ואישים שהיו מתושבי הקבוצה בשלב כלשהו של חייהם. בקבוצת הדיון תתבקשו להביע עמדה לגבי אחת מהדילמות שהעסיקו את ראשוני דגניה א'. תוצר המשימה הוא קובץ word אותו תעלו לקבוצת הדיון "דילמות – דגניה א" ובה תתבקשו להביע דעה לדילמה ולהגיב לדעות אחרות.
·  נהלל – מושב עובדים ראשון במשימה תכירו את עקרונות מושב העובדים, את הקשר שבין העקרונות למבנה הפיזי של המושב. ותחשפו לתנאי החיים של מייסדי נהלל. תוצר המשימה הוא קובץ word אותו תעלו לקבוצת הדיון "תוצרי משימת בחירה."
משימת חובה אותה תוכלו לסיים במהלך השבוע שלאחר היום המקוון:
·  אוצרות – תערוכה בנושא "ארצי מולדתי - צורות ישוב" התוצר – תערוכה המכילה 4-5 תמונות בנושא אחד שבחרתם מהנושאים המוצעים. התוצר יכול להיות מצגת PowerPoint  או קובץ word. את התערוכה תעלו לקבוצת דיון "אוצרות - צורות יישוב", בנוסף, עליכם להגיב לעבודה של לפחות קבוצה אחת שתבחרו.
שיהיה יום מוצלח ומהנה!!
רעיה, צינה, רותי, זיו, דגנית וכל צוות בי"ס גורדון, כפר-סבא
חטיבת הביניים "גוונים" בראש העין
ב"גוונים" נערך יום מקוון בנושא העישון
לאחרונה התקיים יום מיוחד עבור תלמידי שכבת ז' בחטיבת "גוונים" בעיר: יום מקוון בנושא עישון סיגריות ונרגילות.
התלמידים עבדו מהבית בלמידה אינטראקטיבית בעוד המחנכים ישבו מול המחשבים בביה"ס והנחו את התלמידים באופן שוטף. במהלך היום הכינו התלמידים משימות חקר בתחום סכנות העישון, נחשפו לנתונים סטטיסטיים חשובים, עסקו בלחץ חברתי והנפיקו תוצרים יצירתיים בנושא.
זוהי הפעם הראשונה שמתקיים יום מקוון בנושא ייעוצי והוא הוכתר כהצלחה הן מפי התלמידים והן מפי המחנכים והיועצות.
 
חטיבת הביניים "גוונים" (2)
 
ביום ג' השבוע, שכבת תלמידי ז נשארו בביתם ולמדו מדעים ביום מקוון. התלמידים נחשפו ולמדו ממקורות מידע מקוונים (כולל סרטונים) על מקורות המים השונים, מחזור המים בטבע ומשבר המים בישראל. את התוצרים שלחו במייל למורות המלמדות. בין השאר יצרו התלמידים כרזות לחסכון במים. ייזום והפעלה: אסנת חכם בוסיס ורונית משיח
 
 
חטיבת הביניים "גוונים" בראש העין (3)
 
היערכות הצוות המקצועי וההיערכות הבית ספרית:
 ההיערכות כוללת שני מסלולים: טכני/ מנהלי ופדגוגי/דידקטי:
 טכני/ מינהלי – קבלת אישור הפיקוח ליום המקוון, הכנת תמיכה טכנית מתאימה מספק האינטרנט והדרכה (מדריכת המחשבים שלנו הגב' זהבה אפל, תורמת לנו רבות ממקצועיותה וניסיונה בלב מלא רצון ואיכפתיות), הוצאת אישורים והנחיות לתלמידים להשתתף מביתם ביום כזה, ארגון מערכת השעות - צוות מדעים שלם "יוצא" מהמערכת, ובדרך כלל נוספים מורה אחד או שניים (כדי לשבת מול כיתה במקרה שמורה מלמדת שתי כיתות מאותה שכבה וצריכה לענות לשתיהן במקביל) ופעילויות נוספות (ראו – ביבליוגרפיה 2).
 
פדגוגי/ דידקטי:
א. הכנת היום המקוון והפקתו דורשת עבודה ותאום רב של הצוות המקצועי. השלב הראשון הוא ההתלבטות הצוותית לגבי נושא היום המקוון. בשלב זה תמיד עולה ההתלבטות – האם לעסוק בנושא שנלמד או להשתמש ביום המקוון כדי לחשוף את התלמידים לנושא חדש? עד כה, כל הימים המקוונים שפיתחנו עוסקים בנושאים שטרם נחשפו לתלמידים קודם.
ב. תהליך הבניה של יום מקוון דורש מספר שלבי הערכות. בשלב הראשון יושבות זוג מורות למשך כשבועיים במהלך החופשה הגדולה בכדי להגדיר את המטרות, למצוא את הפעילויות המתאימות ואת ההפניות המתאימות להכוונת התלמידים. בשלב השני נשלח שלד היום המקוון לכל צוות המדעים בחטיבה לקבלת הערות/הארות על הנעשה. השלב השלישי הרצת היום המקוון והמשוב לאחריו, שבעקבותיו מוכנסים תיקונים לקראת השנה הבאה. בבניית המערך יש לקחת בחשבון שהלמידה צריכה לאפשר לתלמידים אתגר, אך לא להיות מתסכלת ולכן יש לבנות את היום המקוון תוך יצירת "נקודות משען/ קביים" מתאימים לאלה שזקוקים להם. כדוגמה, העלאת תוצרי ביניים לפורום במהלך היום, מאפשרת לתלמידים לדעת שהם בדרך הנכונה ולמורים מאפשרת שליטה בלמידה ואפשרות הכוונה.
 
ג. המשוב לתלמידים ובדיקת היום המקוון – על התלמידים לשלוח את התוצרים שהכינו למיילים של המורות. המורות בודקות את התוצרים בעזרת מחוון שהכינו ומחזירות לתלמידים עם הערות בונות. מעבר לכך, חלק מהתוצרים כוללים עבודות אישיות כדוגמת מצגת או פרסומת בנושאים שחולקו בזמן אמת מהלך היום המקוון ישירות דרך הפורומים (בסיום שלב מסוים הקבוצה נכנסת לפורום לקבל נושא לשלב השני). בשיעורים שלאחר מכן התוצרים הללו מוצגים בפני כל הכתה בכדי להעשיר את הידע של כולם בעזרת הוראת עמיתים.
 
מהם המקצועות המתאימים ליום מקוון? אצלנו בחט"ב "גוונים": מדעים, היסטוריה, מתמטיקה, וגם מערך הייעוץ יצר יום מקוון בנושא מניעת שתיית אלכוהול (3 בביבלוגרפיה) וכן ימים מקוונים נוספים בנושאים מניעת עישון ומניעת שימוש בסמים (ביבלוגרפיה 6), אולם ברשת יש נושאים נוספים (4-5 בביבלוגרפיה), כל שצריך הוא להקיש ברשת חיפוש תחת הכותרת "יום מקוון" והרעיונות עולים. בחטיבתינו, צוות מדעים (הכולל את רונית משיח כרכזת, איריס סימון הלבורנטית, והמורות: יפית דהן- עמיחי, ענת בן נון, רעות ברדה, פנינה חכמון, ואסנת חכם-בוסיס) יצר מספר ימים מקוונים לפי שכבות:
                       
 
                        נושא היום המקוון                                 שכבת יעד
  מים                                                                            ז'
  תיכון                                                                          ז'         
  מבנה האטום והכרת יסודות                                           ח'
  מחלות תורשתיות (כרגע בתכנון)                                    ט'
 
תוצרי היום המקוון:
התלמיד -אנו רואים ביום המקוון, מכשיר רב עצמה ליצירת אדם בעל מסוגלות לעבודת צוות עצמאית מחד אך שיתופית מאידך, פורה, ממוקדת ותוצאתית. דבר המהווה נדבך חשוב בהכנת התלמיד ללימודים ולתפקוד מקצועי בפורמט עתידני.
הצוות המקצועי – צוות מיומן בעבודה מקוונת, מלוכד ופורה.
תוצרי התלמידים - בהמשך השנה, נעשה בביה"ס שימוש בתוצרים של היום המקוון. לדוגמה, בייעוץ הופקו פוסטרים שהפכו לתערוכה בביה"ס ואף זכו למקום ראשון בתחרות של האגודה למען הסרטן. בנושא התיכון תוכננו מוצרים ומשחקים.
 
 
 
 העיר חיפה
יום מקוון במדעים בחטיבות הביניים, חיפה - ניסוי
מאת דליה גודמן בהנחיית עידית אבני ומלכה אוהש
 
 
1.      מהו יום מקוון?
 
 יום מקוון הוא יום בו התלמידים ישהו בבתיהם ויבצעו מטלות מתוקשבות סביב נושא מרכז במדעים. תוצרי המטלות ישלחו לאתר האינטרנט הבית-ספרי.
המורים ישהו בבית-הספר, יענו לשאלות התלמידים בקבוצות דיון (פורומים), ויתנו תמיכה פדגוגית וטכנית.
 המטלות לתלמיד ביום המקוון יזמנו ניצול רחב של כלים, מאגרי מידע, ניסויים תוך כדי הדמיית תופעות. כמו כן, השיטה תאפשר לימוד בזמנים שונים ובמקומות שונים בהתאם לבחירתם של התלמידים, תוך שימוש במקורות מידע מגוונים.
הערך המוסף, בשיתוף מספר חטיבות ביניים העובדים על סביבת למידה אחת, היא האפשרות ליצור פעילות שהתוצר שיתקבל מכל אחת מהכיתות המשתתפות הוא רכיב מפאזל. כל הרכיבים יחד, התוצרים של כל הכיתות המשתתפות, ייצרו את התמונה השלמה העונה על מטרת העל של הפעילות.
 
המטלות תועלנה באתר הבית-ספרי, יום לפני התאריך שיקבע.
 
2. אוכלוסיית היעד:
 שכבות ט' בכל חטיבות הביניים הנבחרות. (יש לשקול אם לשתף את כל הכיתות או חלק מהן בכל חטיבה)
 
 
3. המטרות האופרטיביות:
 
1. לבית הספר:
*חיזוק בית הספר כמוביל תקשוב ובית ספר חדשני על ידי יצירת מודל לפיתוח אוריינות תקשוב,
 המדגיש שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.
* שילוב חומרי ותוצרי הפרויקט באתר הבית ספרי כחלק ממאגר משאבים.
2. למורים:
* התנסות המורים בהכנת מטלות מתוקשבות ויישומן ביום במקוון במטרה להטמיע שיטת הוראה זו כחלק משיטות הוראתם בעתיד.
* לימוד תחום תוכן נבחר בהנחיית המורה תוך גיוון והעשרת דרכי הוראה.
3. לתלמיד:
* התנסות בלמידה אקטיבית עצמאית.
*התנסות בלמידת חקר ולמידה שיתופית.
*מתן הזדמנות לתקשר בקבוצות דיון שונות עם עמיתים בכיתה ובבתי ספר שונים.
*הקניית כלים לשימוש מושכל באינטרנט ובמידע המתקבל ממנו (סיווג ומיון) (InformationLiteracy).
*יצירת אפשרות פנייה למומחים ולמוסדות.
*התנסות חווייתית מעשירה, תוך מילוי מטלות בעלות מורכבות שונה.
 
פעולות הכנה לקראת היום המקוון
מטלות הצוות המוביל
1. בחירת בתי ספר והמורים המשתתפים בפרויקט.
2. תכנון לו"ז לביצוע הפרויקט.
3. בחירת תאריך ליום מקוון.
4.תכנון הדרכת המורים לקראת היום המקוון: התכנים, מקום המפגש והזמן שיערך כל מפגש.
5. יצירת דף קשר למורים המשתתפים המכיל שם בית ספר, דוא"ל ופלאפון.
6. הכנת דף משוב למורים, לתלמידים ולהורים להפקת לקחים.
7. העלאת המטלות המתוקשבות באתר שייוחד ליום זה.
 
הכנת המורים
הכנת המורים תיערך בשני מפגשים:
1. מפגש ראשון:
* תיאור יום מקוון ומטרותיו.
* הצגת הנושא המרכז - גנ-אתיקה והאתר התומך בנושא זה.
* ארגון והתאמה של המטלות המתוקשבות הנמצאות באתר כולל מחוונים להערכה.
* המורים ילמדו להשתמש בדוא"ל / פורום.
2. מפגש שני:
מפגש זה יהווה "חזרה גנרלית" לקראת היום המקוון.
במפגש יוצג בפני המורים האתר "יום מקוון". המורים יכנסו לאתר, יתנסו במטלה שהכינו ויעשו את התיקונים הנדרשים.
המורים יכינו חוזר להורים בו יתוארו תכני היום המקוון וסדר היום.
הכנת התלמידים
1. הסבר מפורט על מהות היום מקוון
2. מיפוי התלמידים בצוותי עבודה.
 (צוות שאין ברשותו מחשב עם חיבור לאינטרנט מהיר יעבוד בבית הספר).
3. תרגול בהתנסות בקבוצת דיון, בשליחת דוא"ל, חיפוש מידע ושימוש מושכל באינטרנט ובמידע מתקבל ממנו (סיווג ומיון).
4. התלמידים יתנסו במטלה מתוקשבת מקדימה ויצירת קשר בפורום או בדוא"ל.
5. לתלמידים יוצג האתר "יום מקוון", התלמידים יתנסו עם המורים להיכנס לאתר.
 
 התארגנות מנהלית
* המערכת תפנה את המורים המשתתפים ביום זה והם ישבו בחדרי המחשב ויתנו מענה
 on line  לבעיות המתעוררות אצל התלמידים.
* המערכת תפנה את חדרי מחשב בבית הספר על מנת לאפשר לתת מענה לתלמידים שאין בביתם אינטרנט.
 
כיצד נפעל ביום המקוון?
1. התלמידים יפעלו מהבית או בחדרי מחשב בבית הספר ויעבדו באופן סינכרוני ואסינכרוני על המטלות.
המורים שהכינו את המטלות המתוקשבות יהיו פנויים ביום זה ויתנו מענה on line  לבעיות המתעוררות אצל התלמידים בין השעות 8.30-13.00.
2. הלמידה תעשה בזוגות או כיחידים על פי בחירת התלמיד. התלמידים ישלחו תוצרי עבודתם בחזרה למורה באמצעות האתר, עד יום _________
3. הערכת המטלות
כל מטלה תיבדק ע"י המורה המקצועי, וההערכה תועבר לתלמיד.
הציון יהווה חלק מהערכת התלמיד במקצוע במחצית.
 
סיכום
  במסגרת היום המקוון על התלמיד, עם סיום ביצוע המטלות, לענות על משוב
  הנמצא באתר הבית-ספרי. לאור המשובים נבחן את פעילותינו בעבר, ונסיק לגבי המשך תהליך הכשרת התלמיד כלומד עצמאי, לקראת העידן החדש העומד בפתחנו.
 
 
רמת גן, ביה"ס בליך
 
 
 
העיר לוד
אור בלוד – יום מקוון לחנוכה
עיריית לוד – מינהל החינוך
משרד החינוך – מינהל מדע וטכנולוגיה – מחוז מרכ
 
ברוכים הבאים ליום המקוון
במהלך היום נלמד על היבטים מרתקים בנושא החנוכה בלמידה מרחוק במרחבי רשת האינטרנט ובפורומים.
הנחיות עבודה :
הקפידו על קריאת ההנחיות, בכדי שתענו על כל מגוון המשימות ותוכלו להספיק ולסיים בזמן המוקצב. (מומלץ להדפיס את המשימה).
· עד שעה 08: 30 בבוקר עליכם לדווח על נוכחותכם ושמות חברי הקבוצה ע"י לחיצה על "תקשורת בית ספר" בסרגל הכתום העליון וכניסה לשם בית ספרכם.  פורום זה ילווה אתכם לאורך היום לתמיכה בכל שאלה או בעיה בה אתם מבקשים התייחסות מהמורה ומהחברים. היכנסו אליו מידי פעם להתעדכן.
· ביום המקוון נתמקד במספר נושאים הקשורים לחג:
מנהגים ומסורת
ערך הגבורה
מקום מספר סיפור
האור
· לכל נושא פרק שעליכם ללמוד, לענות למשימות, להעלותן ל"תוצרי תלמידים" ולהכנס ל"נושאים לדיון" (פורום) המתאים.
· לסיכום הפרקים תהנו מפעילויות "חנוכיף" (תשבצים ושעשועי מתמטיקה).
· בשעה שתפורסם, עברו לשיחה עם האורח שלנו, טל ברודי, בחלון העליון משמאל דרך הקישור "לפרקט". מידע אודותיו ניתן לקרוא בקישור שבשמו.
 
· בסיום ביצוע המשימות הודיעו למורה בפורום "תקשורת בית ספר" על סיום העבודה.
· העבודה תוגש עד שעה 13: 30.
 
על המשימות
·  פעלו עפ"י ההנחיות בכל משימה.
·  שימרו את הקובץ בתיקיה האישית (של הקבוצה) בשם הנושא ושמותכם ואח"כ העלו אותו ל"תוצרי תלמידים" דרך הסרגל העליון הכתום לבית ספרכם. (דוגמא: גבורה-רחל דן גד).
·  בכל פרק מגוון פעילויות ושאלות, חלקם חובה וחלקם בחירה. שאלות החובה מסומנות באדום והבחירה בירוק. ענו על כל שאלות החובה ולפחות על שאלת בחירה אחת.
·  במשימה תמצאו מילים חמות (קישורים), אשר בלחיצה עליהם יפתחו אתרי אינטרנט שונים.
·  עבדו כאשר במקביל פתוחים גם חלון המשימה באינטרנט וגם חלון קובץ התשובות - שניהם יופיעו בתחתית המסך ותוכלו לעבור ביניהם בלחיצה.
·  לאחר ביצוע כל חלק מן המשימה, שימרו את עבודתכם.
 
נושאים לדיון
לכל פרק יש דיון בפורום (קבוצת דיון). ההשתתפות בדיון – חובה.
כל קבוצה תעלה בכל נושא את דעתה כהודעה ותגיב על לפחות שתי הודעות של קבוצות אחרות.
 
חשוב! מדי פעם (במיוחד לאחר כניסה לפורום) ללחוץ על "רענן" בסרגל פקודות האקספלורר.
 
הערכת העבודה
הצגת תוכן ודיוק בתשובות.
עיצוב ועריכת העבודה- שילוב תמונות קשורות לנושא, שימוש בגופנים שונים, הקפדה על סגנון הכתיבה.
עמידה בלוח זמנים.
השתתפות פעילה בפורום- שאילת שאלות, תגובות לתלמידים ולמורה, כתיבה באופן מכובד ומכבד.
עבודה נעימה ובהצלחה לכולם!  
 
 
 
 
ביה"ס התיכון הראשונים, הוד השרון
 
יום מקוון, ספרות שכבת ח'
בוקר טוב לכם תלמידי שכבת ח,

הפורום נועד לאפשר לכם לשאול שאלות, לקבל תמיכה ועזרה בהכנת המטלה ביום המקוון.

לכל שאלה וקושי אשמח לענות יחד עם זאת עלי להבהיר שההשתתפות בפורום חייבת להיות בהתאם לכללים המקובלים: עליכם להקפיד להירשם בשמכם המלא, בעברית ללא כינויים שונים ומשונים ובאופן ענייני ומכובד.
תלמיד שלא יעמוד בתנאים הנ"ל לא יוכל לקחת חלק בפורום.

אני משוכנעת שתבצעו את המטלה במלוא הרצינות והאחריות

פעילות מהנה ובהצלחה
 
 
תקשוב דרום
יזום: אלישע בביוף
בשבוע החולף התקיימו בשרת "תקשוב דרום" שלושה ימי למידה מקוונים בהשתתפות 2500 תלמידים.
הנושא שניבחר לימי הלמידה: פסח - המאחד והמיוחד.
במהלך הימים המקוונים הופעלו התלמידים מבתיהם באמצעות דפי משימה מיוחדים שהוכנו על ידי צוותי המורים.
דפי המשימה כללו -
  • משימות חקר בנושא החג
  • רב שיח מקוון עם חילי צה"ל שנפלו בשבי ושוחררו
  • הכנת בולים בנושא "יציאה לחרות"
  • הכנת כרזות ומצגות
  • פתרון תשבצים בנושא החג
במהלך היום תמכו המורים, שרוכזו במרכז תמיכה מיוחד, בתלמידים באמצעות פורומים מתוקשבים.
את תוצרי העבודה העלו התלמידים לרשת באמצעות יישום " מאגר קבצים".
הימים המקוונים הופעלו באמצעות מערכת ה"אורייאנית" שפותחה ב"תקשוב דרום".
סיכום
הכנת השעורים וההוראה המתוקשבת בפרויקטים של ימים מקוונים קידמו מאוד את המורים השותפים וכן עודדו מאוד עבודת צוות.
הלמידה וההוראה המקוונים בימים המקוונים יצרו קשיים פדגוגים וטכנולוגים איתם נאלצו בתי הספר להתמודד כגון תמיכה בתלמידים לקויי למידה, עומס עבודה גדול מאוד של המורים השותפים ובעיות משמעת של הלומד העצמאי המרוחק פיסית מהמורה. כמו כן התגלו קשיים טכנולוגים הנובעים מאיטיות עבודת מערכות האינטרנט, אך בסופו של דבר, הימים המקוונים היו מבחינת התלמידים חוויה לימודית מעשירה ומאתגרת שאותה לא יישכחו. שיטת לימוד זו במטלות מקוונות מאתגרות מהבית הרגילה את התלמידים בעצמאות רבה בתהליך הלמידה. הלמידה כללה מגוון שיעורים החל מדפי עבודה פשוטים ועד למשימות המחייבות את התלמידים איסוף מידע מהאינטרנט ועריכתו במצגת או במסמך טקסטואלי. יש, על כן, מקום כיום לנקיטת מדיניות רשמית של משרד החינוך אשר תעודד את כל בתי הספר לנקוט יוזמות של ימים מקוונים, לפחות אחת לשנה.
 
 
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    הערות והארות-1. בתקופת מבצע "עופרת יצוקה" עברו כל בתי הספר בישובים שהיו בטווח הטילים ללמידה מתוקשבת, ולא רק בעיר אשדוד. הצלחת הפעולה נבעה מהערכות אינטנסיבית, בה נטלו חלק כל גורמי ההדרכה במחוז. התקשורת התבצעה בחלקה הגדול על פלטפורמת ה "אורייאנית", המופעלת משרתי "תקשוב דרום". כתובת האתר שריכז את הפעילות המחוזית-http://www.edu-negev.gov.il/merkazh/kesher%20ham/קשר%20חם.htm2. הכתובת הנכונה לאתר הבית של היום המקוון בנושא קיימות היא-http://www.orianit.edu-negev.gov.il/kasd/3. ימים מקוונים נוספים שהתקיימו באשדוד נין לראות בקישורים-http://www.orianit.edu-negev.gov.il/ashdod60/http://www.orianit.edu-negev.gov.il/ymkasd/http://www.orianit.edu-negev.gov.il/mvasd/4. ימים מקוונים התקיימו גם בישובים נוספים ולא רק באשדוד. לדוגמה-ביה"ס חופים, יד מרדכי –http://www.orianit.edu-negev.gov.il/chofim/אלישע

    פורסמה ב 23/06/2009 ע״י אלישע בביוף
    מה דעתך?

לכל שאלה וקושי אשמח לענות יחד עם זאת עלי להבהיר שההשתתפות בפורום חייבת להיות בהתאם לכללים המקובלים: עליכם להקפיד להירשם בשמכם המלא, בעברית ללא כינויים שונים ומשונים ובאופן ענייני ומכובד.תלמיד שלא יעמוד בתנאים הנ"ל לא יוכל לקחת חלק בפורום.
אני משוכנעת שתבצעו את המטלה במלוא הרצינות והאחריותפעילות מהנה ובהצלחה
 
קישור
 
תקשוב דרום
יזום: אלישע בביוף
בשבוע החולף התקיימו בשרת "תקשוב דרום" שלושה ימי למידה מקוונים בהשתתפות 2500 תלמידים.
הנושא שניבחר לימי הלמידה: פסח – המאחד והמיוחד.
במהלך הימים המקוונים הופעלו התלמידים מבתיהם באמצעות דפי משימה מיוחדים שהוכנו על ידי צוותי המורים.
דפי המשימה כללו –

  • משימות חקר בנושא החג
  • רב שיח מקוון עם חילי צה"ל שנפלו בשבי ושוחררו
  • הכנת בולים בנושא "יציאה לחרות"
  • הכנת כרזות ומצגות
  • פתרון תשבצים בנושא החג

במהלך היום תמכו המורים, שרוכזו במרכז תמיכה מיוחד, בתלמידים באמצעות פורומים מתוקשבים.
את תוצרי העבודה העלו התלמידים לרשת באמצעות יישום " מאגר קבצים".
הימים המקוונים הופעלו באמצעות מערכת ה"אורייאנית" שפותחה ב"תקשוב דרום".
קישור

סיכום
הכנת השעורים וההוראה המתוקשבת בפרויקטים של ימים מקוונים קידמו מאוד את המורים השותפים וכן עודדו מאוד עבודת צוות.
הלמידה וההוראה המקוונים בימים המקוונים יצרו קשיים פדגוגים וטכנולוגים איתם נאלצו בתי הספר להתמודד כגון תמיכה בתלמידים לקויי למידה, עומס עבודה גדול מאוד של המורים השותפים ובעיות משמעת של הלומד העצמאי המרוחק פיסית מהמורה. כמו כן התגלו קשיים טכנולוגים הנובעים מאיטיות עבודת מערכות האינטרנט, אך בסופו של דבר, הימים המקוונים היו מבחינת התלמידים חוויה לימודית מעשירה ומאתגרת שאותה לא יישכחו. שיטת לימוד זו במטלות מקוונות מאתגרות מהבית הרגילה את התלמידים בעצמאות רבה בתהליך הלמידה. הלמידה כללה מגוון שיעורים החל מדפי עבודה פשוטים ועד למשימות המחייבות את התלמידים איסוף מידע מהאינטרנט ועריכתו במצגת או במסמך טקסטואלי. יש, על כן, מקום כיום לנקיטת מדיניות רשמית של משרד החינוך אשר תעודד את כל בתי הספר לנקוט יוזמות של ימים מקוונים, לפחות אחת לשנה.
 
 
 

yyya