העמקת ידע דיסציפלינארי של מורים בארה"ב: השתלמויות מבוססות חקר מערך השיעור היפאני
מאת: Akihiko Takahashi
מילות מפתח:
הוראת מתמטיקה
השתלמויות מורים
מאפיינים קוגניטיביים
מורים דיסציפלינריים
מורים למתמטיקה
מערכי שיעור
תכנון משותף
תכנון שיעור
מקור וקרדיט :
Akihiko Takahashi. Response to Part I: Jumping into Lesson Study—Inservice Mathematics Teacher Education , Lesson Study Research and Practice in Mathematics Education , 2011, Part 1, 79-82,
אי הנחת ממערכות ההוראה והלמידה בארה"ב (ובוודאי בישראל ) הניעה קבוצת חוקרים ומומחי חינוך בארה"ב לבדוק יותר לעומק את הדגם הפדגוגי של חקר מערך שיעור המקובל ביפן. הנחת היסוד היא כי הרחבת האוטונומיה של מורים בתחומי תכנון ההוראה שלהם רק תועיל להשבחת יכולותיהם ולהעלאת הישגי תלמידיהם. המאמר הנוכחי הוא הראשון בסדרת מחקרים הבודק את חקר מערך השיעור היפאני כמודל להתפתחות מקצועית והשבחת היכולות של מורים למתמטיקה. המודל נוסה במערך השתלמויות למורים למתמטיקה בארה"ב.
ממצאים ראשונים של ההתמודדות הרב-שנתית וארוכת הטווח בניסוי זה מלמדים כי מורים למתמטיקה בארה"ב שעבדו לפי מודל חקר מערך השיעור היפאני העמיקו את הידע המתמטי שלהם והועילו יותר לתלמידיהם בהשוואה למורים שעבדו בשיטת הסטנדרטים החיצונית ופעלו יותר כטכנאי העברה . הדרך לשינוי פני ההוראה הדיסציפלינארית במאה ה21 עדיין ארוכה , אך הצלחת הפרויקט נוטעת אולי ניצנים ראשונים של תקווה בקרב אנשי חינוך המאמינים כי הפתרון בחינוך הוא הרחבת האוטונומיה המקצועית של המורה.
ראה גם :
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya