המאפיינים של המורה הטוב או המורה כרב-אמן

כאשר מדברים על מורה מומחה , הכוונה ליכולות הבאות: מורה המסוגל ליצור קשר טוב ובלתי אמצעי עם התלמידים בכיתה, מורה המתמקד דבר ראשון בדרכי הוראה ובאתגרים לפני תכנית הלימודים , כלומר מורה הנותן עדיפות לשיטות ההוראה לפני ההצמדות  הבירוקרטית בתכניות לימודים. מורה המציג דוגמאות אותנטיות מהחיים ודואג ליצור קשר בינן ובין תכנית הלימודים, מורה הדואג ליצור מעורבות של הלומדים בנושא תוך כדי תהליכי הלמידה, המורה המומחה יודע שעליו להתפתח כל הזמן, ללמוד בעצמו ולהיות בעל יכולת למידה עצמית על מנת להעמיק בתכני הלמידה , מורה המעדיף את מטרות הלמידה העקרוניות במקום להתרכז במטרות הביצוע  (כלומר, פחות דבקות בסטנדרטים ולא מדידה של הידע רק עפ"י סטנדרטים) של הלמידה,  המורה המומחה יודע ליישם ולסמל סוגיות של חינוך ערכי במהלך השיעורים שלו למרות שלא הוזכרו כלל בתכנית הלימודים, המורה המומחה מגלה להט לנושא או התלהבות passionate)  ) תוך כדי העברת התכנים בשיעור. המורה המומחה אינו מנותק מהווית ביה"ס והוא מנסה להשפיע ולעצב אותה בדרכו הייחודית או המסורה. ואחרון אחרון חביב , למורה המומחה יש יכולת לתקשר עם תלמידיו בכיתה או באמצעות האינטרנט כי יצירת תקשורת נכונה ומשובים עם הלומדים היא אמנות בפני עצמה.

סקרנות וחקרנות: אבני היסוד בהתעצמות המורה- סקירת ביקורת

פרופסור מרלין כוכן–סמית ופרופסור סוזאן לייטל בספר חדש נגד מגמות של תפיסת המורה כטכנאי העברה של חומרי למידה ארוזים ומוכנים מראש


מחזיקים כיתה בעשרה שיעורים

טובים על פי דרכם

הוראה איכותית

הוראה דיאלוגית : בזכות העמימות

מה דעתך?

    נראה לי שלכל אחד מאתנו בעבר היה פעם מורה כזה , וגם בהווה יש מורים כאלו. בכל מקרה , יש לשאוף למורים כאלו . עמי סלנט

    פורסמה ב 18/12/2010 ע״י עמי סלנט
    מה דעתך?