בדרך למנהיגות חינוכית: החוליה החסרה בהערכת מורים

גוטרמן, ק' (2014). בדרך למנהיגות חינוכית: החוליה החסרה בהערכת מורים. החינוך וסביבו, ל"ו, 160-141.

שיפור הישגי תלמידים וחיזוק הלמידה תלויים בעיקר בשיפור ההוראה, ושיפור זה תלוי במידה רבה בתצפיות הוראה ובשיח בלתי אמצעי על השיעור הנצפה.

ואולם תהליכי הערכת מורים המתבצעים מאז שנת 2010 באמצעות הכלי להערכת מורים אינם תורמים לקידום ההוראה ומשמשים יותר ככלי להערכה מסכמת ולא כתהליך מעצב ומשפיע על השבחת ההוראה, בבחינת מדחום שאינו מוריד חום, אלא רק מודד אותו.

למרות תרומתם של כלי הערכה ליצירת שפה משותפת ואף להערכה מסכמת, תרומתם לקידום ההוראה נמוכה ומוטלת בספק.

החוליה החסרה בהערכת מורים היא התובנה כי קידום הוראה מתאפשר בעיקר באמצעות תצפיות בכיתה ככלי להשבחת ההוראה ולא תצפיות בהוראה ככלי להערכה.

עוד מנסה מאמר זה להצביע על הרווחים של תצפיות הוראה ושיח פדגוגי לשיפור ההוראה ולהשבחתה.

למאמר המלא באתר מכללת סמינר הקיבוצים

ראו גם:

כיצד להניע את המורים דרך הערכת המורה?

מיקוד מחדש בוויכוח: הערכת המטרות והכלים של הערכת המורים

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?