ארבעים השנים האחרונות בהכשרת המורים בפינלנד

מאת: Kirsi Tirri

Tirri, Kirsi. "The last 40 years in Finnish teacher education", Journal of Education for Teaching. Oct2014, Vol. 40 Issue 5, p600-609.

המטרה של מאמר זה היא לזהות ולדון בשינויים שהתרחשו בהכשרת המורים בפינלנד במהלך ארבעים השנים האחרונות (בין השנים 1974-2014).

המאמר מציג היסטוריה קצרה של הכשרת המורים בפינלנד, ובעקבותיה מוצגות המטרות של הכשרת המורים הנוכחית בפינלנד המבוססת על מחקר.

לבסוף, השינויים העיקריים בהכשרת המורים הפינית במהלך ארבעים השנים האחרונות מזוהים ונידונים יחד עם האתגרים לעתיד. שינויים אלה כוללים את העובדה שבכל שנה שחולפת הכשרת המורים בפינלנד הופכת יותר ויותר למבוססת-מחקר.

התפקיד האתי של המורה הפיני השתנה מלהוות דוגמא מוסרית ודתית לאיש מקצוע בעל עקרונות שזקוק ליכולת מוסרית במפגשים פדגוגיים. המורים צריכים גם לשלוט בהתפתחויות המהירות של טכנולוגיית התקשורת והמידע כדי לתפקד באותן סביבות למידה כמו תלמידיהם.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?