יומני למידה
מאת: צופיה יועד , מנוחה בירנבוים , הלנה קימרון , שרה כ"ץ
מקור: בהבניה מתמדת - סביבה לפיתוח מקצועי של מורים בנושא תרבות הל"ה המטפחת הכוונה עצמית בלמידה. ירושלים: משרד החינוך, התרבות והספורט.
על פי תורתו שלויגוצקי (Vigotzky, 1978) הרפלקסיה הכתובה אמורה לסייעבבניית משמעות, שכן הכתיבה מאפשרת לבחון אתהמחשבות ואינה רק המללה שלהם אלא הבנייה שלהן) שריג( 1997
יומני למידה נועדו לתעד את הרפלקסיות של התלמידים על חומר הלימוד ותהליך הלמידה שלהם.
היומן מספק ראיות בעלות ערךהערכתי רב. אפשר להעריך באמצעותו את איכות הידע שלהלומדים (Sarig, 1996) וכן את כשירותם הרפלקטיבית .(Birenbaum & Amdur, 1999) התיעוד ביומן מאפשרללמוד על האסטרטגיות המטה-קוגניטיביות שהפעילו הלומדיםבמהלך הלמידה, על הקשייםשבהם נתקלו ועלהאופן שבו התגברו עליהם, על הרגשתם לגבי המטלה, על החלקים שהיו קלים עבורם וכדומה .יומני למידהמשרתים איפה שתימטרות: למידה והערכה. במסך "מסמכים" אפשר לראות קטע מיומן למידה של תלמיד ואת תגובת המורה : וכן דוגמאות לרפלקסיות של תלמידים בעקבות עבודה עלמטלת ביצוע בתנ"ך מסך "קטעי ווידאו" אפשר לצפות בתלמידה המספרת על רפלקסיה שעשתה
ראו גם:
דוגמאות מייצגות של יומני למידה
מתכונת לכתיבת יומן למידה שבועי עפ"י ד"ר מרים וליצקר
יומן למידה לסיכום ההתנסות בכיתה (בעקבות משימה מתוקשבת)
yyya
שלום רב, מכיוון שאני סטודנטית להוראה, היה מאוד עוזר לי לקבל כלים לכתיבת יומו למידה אך לצערי אין אפשרות לפתוח כל קובץ שצירפת. המון תודות על הנכונות