מקורות מידע לניתוח אירוע : המורה אירנה

כמה תובנות בעקבות צפייה חוזרת בסרט התיעודי "המורה אירנה":

סרט דוקומנטרי על מורה היכולה לשמש מודל לחיקוי , על מלאכת ההוראה המורכבת והמפרכת , על הילדים, הסביבה, ההורים. סרט שיכול לשמש כחומר הדרכה לפרחי הוראה וסטודנטים להוראה במכללות להכשרת מורים .

המורה אירנה מלמדת בביה"ס גונן בשכונת הקטמונים בירושלים. הורים הטרודים בבעיות פרנסה ויש להם מספר ילדים לא מצליחים לעודד ילד לשבת וללמוד ברצינות.

ללא ספק הסרט מעורר השראה ,סרט מרגש, מורה רגישה ואנושית.

אירנה חוותה טראומה כשאיבדה בעל ואבא לבן המקסים שלה, מפרנסת עצמה לבד וכל זה לא מונע ממנה את יכולת הנתינה המדהימה שלה ולא מונע ממנה לנטוע אופטימיות ותקוות לכל מי שזקוק לכך.

מדוע המורה אירנה מעוררת השראה ? היכולת להציב גבולות, לייצר מסגרת והרגלי למידה ובו בזמן להעניק כל כך הרבה הכלה ואהבה.

לא כל אחד יכול להיות מורה. מורה צריך להיות ביסודו אדם רגיש (לא לעצמו, אלא לזולת), אירנה פשוט אישה רגישה ומלאת אהבה.

שיטת החינוך של אירנה הוכחה כמועילה ותורמת מאד לתלמידים בכל גיל ובמיוחד לאוכלוסיות חלשות. בתחילת השנה היו רק 3 ילדים שידעו לקרוא בסוף השנה כל הכיתה ידעה לקרוא בזכותה!

היא הקפידה לתת כבוד ואהבה לתלמידיה ודרשה לנהוג כמוה, לדרוש מהם כבוד ואהבה.

מבחינה חינוכית אנו רואים כאן את היכולת להציב גבולות, לייצר מסגרת והרגלי למידה ובו בזמן להעניק כל כך הרבה הכלה ואהבה.
למורה אירנה ניתן מרחב פעולה מלא ע"י המנהלת של בית הספר. זו גדולה של מערכת / ארגון שמסוגל/ת להכיל אנשי מקצוע בעלי יכולות אישיות ומקצועיות חריגות.

אירנה מורה נהדרת, עם אישיות, אופי חזק ונכונות להשקיע בתלמידים שלה. מאחוריה עומדת מנהלת חכמה, עם אישיות ונכונות לשמור על המורים שלה .

החכמה בדרך החיובית ובחיזוקים החיוביים שמובילים את הילדים להישגים יפים. יודעת לדרוש מתלמידים בעייתיים בכיתה אבל גם לאהוב אותם . לדוגמא: הילד לידור (הוא בכה כשהיא אמרה שהיא אוהבת אותו) . לידור שהפך לילד שמח שוודאי יגיע להישגים בשל הגישה הנעימה החמה ושובת הלב של המורה אירנה כלפיו.

כמו התלמיד החדש בכיתה, שהופתע והתרגש כשאמרו לו שאוהבים אותו, כך אירנה התרגשה עד דמעות לקבל חיבה, הוקרת תודה והערכה על העבודה שלה מזוג הורים בסוף השנה.

העבודה בבית לוקחת זמן כפול מזמן ההוראה. המורה אירנה ממחישה לנו, שהוראה היא קודם כול עבודה חינוכית בלתי פוסקת ודוגמה אישית הוראה היא לא רק הקניית ידע. מורים הם לא מחשבים.

עמידה מול כיתה, עמידה על עקרונות וכמובן- כבוד הראוי לילד באשר הוא.

לסיכום , חינוך זה קודם כל הצבת גבולות ואירנה מציבה גבולות ועושה זאת בתבונה רבה ואהבה גדולה ומשיגה תוצאות מדהימות בילדים שאף אחד לא משקיע בהם .

קישור 1 לסרט התיעודי


קישור 2 לסרט התיעודי המלא


אתר האינטרנט של ביה"ס גונן


    לפריט זה התפרסמו 16 תגובות

    איך אפשר ליצור קשר עם המורה אירנה? הלב לא נח מאז שראיתי את הסרט

    פורסמה ב 17/01/2023 ע״י איילה אוח

    היי
    אשמח לשוחח עם המורה לגבי הבן שלי
    אשמח שתצאו קשר
    0526674414

    פורסמה ב 11/05/2021 ע״י כוכבית כהן

    מזדהה עם כל מילה של יגאל נהרי. גם אני שולח לך חיבוק גדול .

    פורסמה ב 18/05/2017 ע״י מוטי כהן

    מורה מדהימה!זה ממש מחמם את הלב!אשמח אם מישהו יגיד לי איך אפשר ליצור עימה קשר..

    פורסמה ב 12/11/2012 ע״י נטלי שמעוני

    מאד נהניתי ממה שראיתי נתת לי תקווה שאצליח באחד הימים לשנות מצב הרבה תלמידים שהם באמת זקוקים למשהו קטן לאחרים ומאד גדול בשבילם תודה ובהצלחה

    פורסמה ב 21/06/2012 ע״י חנאן

    אנו הורים לנערה בת 14 "שלומדת" בבהס מפתן הבת שלי פרשה מהלימודים .ואני מקווה שהמורה שלה ראתה את התוכנית. הייתי רוצה שמורה כמוך מורה בחסד עליון שתהיה לבת שלי .התרגשנו מאוד והיזלנו דמעה .ישר כוח והצלחה

    פורסמה ב 07/06/2012 ע״י בתיה חיים

    ראיתי הסרט והתרגשתי עד דמעות כולנו שכחנו מה התפקיד של המחנך והא פשוט הזכירה זאת באהבה ובנתינה לתלמידים פשוט לראותם שווים ובגובה העיניים תודה רבה לך

    פורסמה ב 04/06/2012 ע״י רונית ברמלי

    אירנה,את משמשת מודל לחיקוי וללמידה לכולנו במערכת החינוך.רבים אולי שכחו שהמילה אהבה היא מילת מפתח לכל לב ללא קשר לגיל.גרמת לי להתרגש, להזיל דמעה ולהתמלא באופטימיות .כן ירבו כמוך!

    פורסמה ב 04/06/2012 ע״י שוש שירי

    אירנה, בבוא העת שתצאי לפנסיה, אנא הביטי אחורה, שם בדיוק מאחורייך תראי כמה עשית, כמה גדולה את, את – כמה שיותר גבוה. בכיתי איתך שם בחדר מורים שהשנה הסתיימה…

    פורסמה ב 04/06/2012 ע״י מאיה ישראלי

    אירנה, בבוא העת שתצאי לפנסיה, אנא הביטי אחורה, שם בדיוק מאחורייך תראי כמה עשית, כמה גדולה את, את – כמה שיותר גבוה. בכיתי איתך שם בחדר מורים שהשנה הסתיימה…

    פורסמה ב 04/06/2012 ע״י מאיה ישראלי

    אירנה, בבוא העת שתצאי לפנסיה, אנא הביטי אחורה, שם בדיוק מאחורייך תראי כמה עשית, כמה גדולה את, את – כמה שיותר גבוה. בכיתי איתך שם בחדר מורים שהשנה הסתיימה…

    פורסמה ב 04/06/2012 ע״י מאיה ישראלי

    תודה לך, שהחזרת אותי אחורה בזמן למורה שאני הצלחתי בזכותה ולדעת שייש עוד מורים כאלה כמוך וכמוה.( אני בת 44)אני שולחת לך חיבוק גדול ומאחלת לך את כל הטוב שבעולם.מי אמר המורה של המדינה ולא קיבל????אהבה, אהבה, אהבה, בכל תחום בכל זמן כל הזמן

    פורסמה ב 04/06/2012 ע״י רחל ארנון

    מרגשת עד דמעות אשה מקור לאהבה ונתינה אין מורים כאלו אירנה את נהדרת

    פורסמה ב 03/06/2012 ע״י ארנה רובין

    מעורר השראה עם אישיות למופת ש/ ירבו אנשים כמוך מאחלת לך הצלחה בהמשך דרכך מ-זהבה בלזר.

    פורסמה ב 03/06/2012 ע״י בלזר זהבה

    מעורר השראה עם אישיות למופת ש/ ירבו אנשים כמוך מאחלת לך הצלחה בהמשך דרכך מ-זהבה בלזר.

    פורסמה ב 03/06/2012 ע״י בלזר זהבה

    המורה אירנה מ ד ה י מ ה !!! דמות חינוכית ומופת פשוט מושלמת , הסרט ממולץ ואפילו חובה לכול מי שעיסוקו חינוך בארץ ובעולם.תודה לך אירנה וחיבוק ענק,ושוב תודה.

    פורסמה ב 25/11/2011 ע״י יגאל נהרי
    מה דעתך?
yyya