יתרונות וחסרונות של יום מקוון בבתי ספר תיכוניים
המורה והמחנכת סמדר סגליס כותבת בבלוג שלה על היתרונות והחסרונות של הפעלת יום מקוון בבתי ספר תיכוניים כשגרה קבועה ומחייבת .
כותבת סמדר סגליס : "בארץ ימי הלימוד המקוונים הם עדיין בגדר המלצה, לעומת זאת, ישנן מדינות בארה"ב כמו: פלורידה, איידהו, טנסי ומישיגן שחוקקו חוק המחייב כל תלמיד תיכון ללמוד לפחות קורס מקוון אחד במהלך שנות לימודיו, ללא זה לא יוכל לקבל תעודה המעידה על סיום לימודיו בתיכון".
היא מונה את היתרונות והחסרונות של יום לימודים שכזה:
יתרונות:
• יציאה מהשגרה של המבנה הקיים של יום הלימודים הן למורה והן לתלמיד: זמן (שיעור במהלך יום הלימודים), מקום (כיתה בביה"ס) וסיטואציה של מורה מול כיתה.
• העלאת המוטיבציה ללמידה ולהוראה, כתוצאה ממשהו חדש, מלמידה/הוראה בדרך אחרת...
• העברת האחריות ללמידה מהמורה לתלמיד. הלומד העצמאי.
• הכנה ללימודים גבוהים (בהם כבר מתקיימים קורסים בדרך זו).
• עבודה על מיומנויות תקשוב גם בקרב התלמיד ובוודאי בקרב המורה.
• למידת מיומנויות למידה שיתופית: עבודת צוות, חלוקת עבודה, דו-שיח, הקשבה לאחר...
חסרונות:
• לדעתי כדי שהלמידה תהיה משמעותית, למידה מקוונת צריכה להיות מלווה ב 2-3 מפגשים פנים מול פנים או במפגשים סינכרוניים כדוגמת interwise.
• העדר חופש הבחירה, האם למידה מרחוק מתאימה לכל אחד? האם לא "נאבד" חלק מתלמידינו?
למאמרון המלא של סמדר סגליס
ראה גם :
ימים מקוונים בבתי ספר ישראליים , עדכון 2011
יום סינכרוני מקוון באנגלית - כמה תובנות
החל מהשנה הקרובה כל תלמידי התיכון בפלורידה יחוייבו ללמוד לפחות קורס אחד בצורה מקוונת בלמידה מרחוק
"אפשר גם אחרת: תכנון יום לימודים שבועי מקוון קבוע בבי"ס התיכון בישראל
לדעתי פיצה זה טעים