פרוייקט ההתפתחות המקצועית למורי המתמטיקה בניו-זילנד -ממצאי מחקר
מאת: Joanna Higgins , Ro Parsons
מילות מפתח:
בתי ספר
הוראת מתמטיקה
השתלמויות מורים
השתלמות מקצועית
התפתחות מקצועית
מורים למתמטיקה
מערכות חינוך בעולם
מקור וקרדיט :
Joanna Higgins and Ro Parsons. "A Successful Professional Development Model in Mathematics: A System-Wide New Zealand Case," Journal of Teacher Education, 2009 VOL. 60 NO. 3 ,pp.231-242.
המחקר הנוכחי מתאר את עקרונות התכנון, היישום וההישגים של פרוייקט ההתפתחות המקצועית למורי המתמטיקה בניו-זילנד ( The New Zealand Numeracy Development Project ). מאז שנת 2000 , יותר מ25,000 מורים מבתי הספר היסודיים בניו –זילנד משתתפים בפרויקט שיטתי זה . שיטת המחקר התבססה על ניתוח תוכן של ההערכות מארבע השנים הראשונות של מערכת התפתחות מקצועית זה. ממצאי המחקר מלמדים כי רמת הידע של המורים קודמה במידה ניכרת. שני המרכיבים שתרמו להצלחת פרויקט זה היו האינטגרציה הנכונה בין העברת התכנים במתמטיקה ובין העברת שיטות ההוראה המתאימות לכיתה לצידן. המורים המשתלמים נדרשו לשלוט ברמת הידע המתמטי שהותוותה לצד שליטה בדרכי הוראה מתאימות לאוכלוסיות תלמידים מגוונות בבתי ספר יסודיים. האיזון הנכון בתכניות ההשתלמות בין הידע ובין הפדגוגיה גם העלתה את המוטיבציה של המורים ליישם את מה שלמדו בכיתה. עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya