לקראת גיבוש מודל להוראה ולמידה מקוונת: תפיסות אנשי מחקר בעולם
מאת: Insung Jung , Colin Latchem
מילות מפתח:
למידה מקוונת
למידה מתוקשבת
מאפייני תפקיד
מאפייני תקשוב בחינוך
מורים
סביבות למידה מתוקשבות
סביבת הוראה-למידה
פדגוגיה חדשנית
תפיסת תפקיד
מקור וקרדיט:
Insung Jung. Colin Latchem. "Model for e-education: Extended teaching spaces and extended learning spaces", British Journal of Educational Technology, Volume 42, Issue 1, pages 6–18, January 2011
ככל שעולם החינוך הולך ומתקדם לעבר למידה מקוונת ומתוקשבת , עולה הצורך בעיצוב מחדש ובהגדרה מחודשת של תפקיד המורה המקוון . לא מדובר בהגדרות תפקיד של רשויות חינוך אלא בתפיסת עולם פדגוגית המבקשת לאתגר את הלומדים. לאחרונה אנו רואים יותר ויותר ניסיונות להגדיר מחדש את מאפייני התפקוד של המורה שיילמד בסביבה מקוונת . אחת התפיסות שהוצעה לאחרונה גובשה והוצעה ע"י חוקרים מיפן ומאוסטרליה המעורבים במשך שנים בפיתוח סביבות הוראה ולמידה מתוקשבות. במאמר הם מציעים מודל להוראה מתוקשבת תוך התבססות על התפיסה של מרחב הוראה מועצם (המעניק למורה העצמה מקצועית ואישית) למורים ומרחב למידה מועצם וגמיש לתלמידים ( המעניק לתלמידים אפשרות להתפתח ולצמוח מבחינה קוגניטיבית). במודל המוצע ניתן משקל למאפיינים של שיח מקוון בכיתה ודיאלוג לצד רפלקציה ויצירת סקרנות אצל התלמידים בסביבה המקוונת ובמקביל גם בקרב המורה המקוון. המודל המוצע מתייחס בעיקרו למסגרות למידה של בתי ספר , אך ניתן עקרונית למימוש גם בחינוך הגבוה (Insung Jung. Colin Latchem) .
ראה גם :
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya