ועכשיו הזמן לחינוך
מאת: עמי וולנסקי
מילות מפתח:
בחינות הישגים
הוראה משמעותית
ישראל
מאפיינים קוריקולריים
מבחני הישגים
מבחנים רחבי היקף
מדיניות בחינוך
רפורמה בחינוך
שינוי חינוכי
תהליכי התמודדות
תהליכי שינוי
פרופסור עמי וולנסקי
העיסוק במבחנים הבינלאומיים ובהישגיה של ישראל בהם מחמיץ את הסוגיה העיקרית בדיון על החינוך בישראל. עתה, כשהשתחררה ישראל מטראומת מעמדה העגום במבחנים הבינלאומיים, ראוי להציב במרכז הדיון את אופי הלמידה וההוראה. אומות אחדות נערכות לשינויים הללו. כך לדוגמה, ראש ממשלת סינגפור קרא להתפכח מאשליית הישגיה הגבוהים של ארצו במבחנים הבינלאומיים. מה תועלת בהם "כאשר אין לנו יוצרים ואין לנו פורצי דרך?" שאל, והכריז על רפורמה שלא תחניק עוד את רוח היצירה והמחשבה המקורית של התלמיד (עמי וולנסקי ).
למאמר הדעה של פרופסור עמי וולנסקי בעיתון "הארץ"
למאמרים נוספים של פרופסור עמי וולנסקי בפורטל מס"ע
נזקיה של תרבות המבחנים
ראה גם :
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya