המיתוס של המורה הגיבור
מאת: Diane Ravitch
מילות מפתח:
בעיות משמעת
דימויים
דמות המורה
מורים מתחילים
ניהול כיתה
נשירה והתמדה
קליטת מורים מתחילים
קשיים
פרופ' דיאן רביץ' (Diane Ravitch) מדווחת בבלוג שלה על סיפורו של אד בולנד (Ed Boland) אשר סוקר לאחרונה בכתבה בעיתון "ניו יורק טיימס". בולנד צפה בסרטים בהם מורה חכם ואכפתי הציל את חייהם של תלמידים לא-ממושמעים רק בכוח האישיות. הוא עזב את עבודתו, כדי ללמד, לא הצליח להשתלט על כיתתו, רשם הערות, ופרש בסוף השנה כשהוא מרגיש מובס. הוא כתב ספר אודות שנת ההוראה שלו.
רביץ' שואלת מה ניתן, אם כן, ללמוד מכך? לדבריה, לא קל ללמד. מורים אינם יכולים "להציל חיים" בשנתם הראשונה. לפני כניסתך לכיתה, היה מוכן היטב. דע את תחום הדעת שלך. למד כיצד לנהל כיתה. הקדש סמסטר או שנה כסטודנט להוראה, בליווי של מורה חונך. הוראה היא מקצוע לא בילוי, ולא לחובבנים.
למאמרון בבלוג של פרופ' דיאן רביץ'
ראו גם:
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya