כתבי עת בגישה חופשית בטכנולוגיה חינוכית: תוצאות של סקר בקרב משתמשים מנוסים
Ross A. Perkins, Patrick R. Lowenthal. "OPEN ACCESS JOURNALS IN EDUCATIONAL TECHNOLOGY: RESULTS OF A SURVEY OF EXPERIENCED USERS", Australasian Journal of Educational Technology, 2016, 32(3), 18-37.
בעוד שתעשיית ההוצאה לאור האקדמית מתפתחת, קיימת צמיחה חסרת תקדים של כתבי עת בגישה חופשית (open access journals). בטכנולוגיה החינוכית לבדה, הכוללת כ-270 כתבי עת קשורים, כמעט שליש מהם מסומנים כחופשיים.
אף על פי שכתבי עת בגישה חופשית זוכים לשבח עבור מה שהזמינות שלהם יכולה לתרום לסוגיות של צדק חברתי (צמצמום של חסמי דרישות המינוי), חלקם נמצאים חשודים מבחינת התוכן המצוי בהם ומערערים על הלגיטימיות של הפרסום בהם.
במחקר זה, המחברים ביקשו לגלות את דעותיהם של חוקרי טכנולוגיה חינוכית בדבר כתבי עת בגישה חופשית בתחומים שלהם.
המחברים הצליחו ללמוד אילו כתבי עת בגישה חופשית נחשבים כבעלי הערך הרב ביותר, כמו גם את המאפיינים של כתבי העת בגישה חופשית הנחשבים כחשובים במיוחד.
ראו גם: