תפיסות של אנשי מקצוע בתחום החינוך המיוחד לגבי מגרשי משחקים נגישים
Stanton-Chapman, Tina L.; Schmidt, Eric L.. "Special Education Professionals’ Perceptions Toward Accessible Playgrounds", Research & Practice for Persons with Severe Disabilities , Jun2016, Vol. 41 Issue 2, p90-100
המאמר בוחן את התפיסות והאמונות של 303 אנשי מקצוע בתחום החינוך המיוחד לגבי מגרשי משחקים זמינים בבית הספר או בקהילה שלהם.
המשיבים על הסקר (א) ציינו שתלמידים עם לקות אינם יכולים להשתתף באופן מלא במגרש המשחקים הנמצא בבית הספר או בקהילה שלהם, (ב) דנו בצורך לתכנית חברים בני אותו הגיל בסביבת מגרש המשחקים בבית הספר או בקהילה, ו-(ג) חלמו על מגרש משחקים מכיל (inclusive) באופן מלא העונה על הצרכים של כל התלמידים, עם וללא לקויות.
ההשלכות של ממצאים אלו עבור מפתחי מגרשי משחקים ואנשי מקצוע בתחום החינוך המיוחד נידונות במונחים של מתקנים מעוצבים אוניברסלית והצורך לכלול גם התערבות רגשית-חברתית.
ראו גם:
הפנים הרבות של החינוך המיוחד במסגרות התגובה להתערבות בארה"ב ובפינלנד