שלום לספרים || ילדי כיתה ז' בבת ים מסכמים שנה עם טאבלט

רועי צ'יקי ארד

מניתוח הכתבה בעיתון "הארץ" על הטאבלטים של ילדי כיתה ז' ניתן להסיק כמה תובנות ומסקנות. המורים, אמנם עושים את מלאכתם נאמנה אבל אין שום קשר בין המדיה החדשה ( ספרי לימוד דיגיטאליים מאוחסנים בטאבלטים) לבין שיטות ההוראה שנותרו כפי שהיו. שילוב אמצעי מדיה חדשניים ללא כל שינוי מקביל בדרכי הוראה ובאסטרטגיות הפעלה דידקטיות מוביל למצב דיכוטמי בכיתה : מצד אחד התלמידים המחפשים אפשרויות פעולה ולא יכולים להישאר פסיביים ומצד שני המורה שעדיין נותר במוקד הפעולה של הוראה פרונטלית.

מסקנה נוספת אינה קשורה בהכרח למורים , אלא לצורך בהתאמת בתכנית הלימודים על מנת לקחת בחשבון את הטאבלטים ומקומם בלמידה בכיתה. לצערנו , הסיכוי כאן אינו נראה באופק . לעומת זאת , שינוי בדרכי היערכות של המורים יכול להיות מיושם אם ישתפו אותם בתהליך קליטת הטאבלטים בבתי הספר.

המסקנה האחרונה היא שאין למנוע ולחסום את החיבור לאינטרנט מהטאבלטים. התלמידים מספיק יצירתיים על מנת להתחבר בכוחות עצמם לאינטרנט . את המגבלה הטכנית של ניתוק הטאבלטים מהאינטרנט בכיתה הם עקפו ע"י הפיכת המודם בסמרטפונים שלהם לאמצעי קשר לחיבור הטאבלטים לאינטרנט. בתי ספר לא יוכלו לחסום לאורך זמן את החיבוריות לאינטרנט , עדיף למצוא דרכים לשלב את התלמידים במשאבי למידה המצויים באינטרנט מאשר להותיר את התלמידים כביכול מנותקים.


שלום לספרים || ילדי כיתה ז' בבת ים מסכמים שנה עם טאבלט

בשעה שחלק מהתלמידים מברכים על המהלך ונהנים גם לשחק במכשירים בשיעור (ולהסתכן בעונש), אחרים מתעקשים שאין תחליף לספרים  ( רועי צ'יקי ארד) .

ראה גם :
מחשבי טאבלטים במערכות חינוך – תמונת מצב 2012

 האם נכשל המיזם של בתי הספר החכמים בדרום קוריאה ?


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    בבת ים בורחים מהמכשולים האפשריים ומפסידים את הייתרון האדיר בטאבלטים – האינטרנט הזמין והאינטראקטיביות בין תלמידים.יש פתרונות טכנולוגיים המאפשרים למנוע שימוש לא מושכל באינטרנט, שימוש לפי שעות או איזורי גישה מותרים. ניצן גם לקבוע בצורה מרכזית מה מותר ומה אסור לעשות עם הטאבלטים ואיפה. כולנו היינו מעדיפים תלמידים ממושמעים, אבל חבל למנוע קידמה כשיש פתרונות קיימים כמו תוכנת שליטה לניהול יעיל של טאבלטים בכיתה.http://www.radix-int.com/Classroom-Management/SmartClass-for-Tablet-Classroom.html

    פורסמה ב 23/12/2012 ע״י איתן מרציאנו
    מה דעתך?
yyya