סביבות למידה מקוונות בהשכלה הגבוהה: קונקטיביזם לעומת דיסוציאציה

מאת: Sasha Reese

Reese, Sasha. "Online learning environments in higher education: Connectivism vs. dissociation", Education & Information Technologies, Sep2015, Vol. 20 Issue 3, p579-588.

במהלך העשור האחרון הופיע החינוך המקוון כדרך אשר באמצעותה סטודנטים ואנשי סגל משתפים פעולה בצורה חופשית יותר, משיגים גמישות גדולה יותר, ומשתמשים במדיה חדשה כדי ללמוד.

הוויכוח הבוער נעוץ בשאלה באם אפשרויות החינוך המקוון מזיקות לחינוך המסורתי או מציעות תועלות אינסופיות הנחוצות לצורך התאמת הלומד למאה ה-21.

תומכי סביבות הלמידה הווירטואליות מציעים שלומדי המאה ה-21 זקוקים ליכולות הבנייה והיצירה המוצעות על ידי הווב 2.0 (Web 2.0) כדי להצליח, בעוד שהמבקרים מציעים שאינטראקציות א-סינכרוניות אינן מערבות ומחמירות דיין עבור ההשכלה הגבוהה.

על סביבה מקוונת מאוזנת לספק שילוב של הזדמנויות א-סינכרוניות יחד עם הזדמנויות סינכרוניות, המקדם תקשורת ושיתוף פעולה בקרב חברים לכיתה ומדריכים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

ההשלכות של מודל למידה קונקטיביסטי של בלוג והתפקיד המשתנה של הוראה ולמידה

'קונקטיביזם': יצירת קהילות למידה

שימוש בכיתות וירטואליות סינכרוניות: מדוע, מי ואיך?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya