מחזה באנגלית מתארח בפייסבוק: בדיקת הישגים ועמדות של תלמידים לגבי לימוד מחזה באנגלית בסביבת הפייסבוק
מאת: ריקי רימור , פרלה אריה
מילות מפתח:
אנגלית כשפה זרה
בתי ספר
דרכי הוראה
הוראת אנגלית
לימודי אנגלית
למידה מקוונת
למידה מתוקשבת
למידה פעילה
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
רשתות חברתיות
שילוב אינטרנט בהוראה
תלמידים
ריקי רימור (סמינר הקיבוצים, האוניברסיטה הפתוחה), פרלה אריה (סמינר הקיבוצים)
המחקר בודק עמדות והישגים של תלמידי תיכון לגבי למידת מחזה באנגלית בסביבת הפייסבוק. במחקר השתתפו שלושים תלמידי כיתה י"ב שלמדו אנגלית ברמה מוגברת בבי"ס תיכון במרכז הארץ במשך חודשיים וחצי. חשיבותה של יצירת קבוצת למידה סגורה נדונה בספרות על בניית קהילת ידע שיש לה מטרה משותפת, ידע קודם דומה, נגישות למשאבים ולתקשורת ומכוונת לבניית תוצרים משותפים .
ממצאי המחקר מצביעים על שביעות רצון של התלמידים מחוויית הלמידה שלהם בפייסבוק, וכן שיפור מובהק בעמדות אחרי סיום הלמידה. עמדות כלפי הלמידה בסביבת הפייסבוק, לא נמצאו קשורות עם הישגים לימודיים במבחן הסופי, מאידך נמצא מיתאם בין העדפת תלמידים ללמוד לבד, ולא בקבוצה, ובין ציונים טובים יותר באנגלית. נראה כי בנוסף לעניין ולהנאה שנלוו ללמידה בסביבת הפייסבוק קיימים גורמים אחרים הקשורים עם הישגים לימודיים, כמו למשל נטיות אישיות קודמות כלפי למידה שיתופית, איכות ומהירות משובי מורה , וכן מידת ההלימה בין אופי הסביבה הלימודית בפייסבוק לבין אפיוני המטלות במבחן.
למאמר בספר הכנס
ראה גם :
"ילדים כותבים... על קירות: תרבות הפייסבוק"
לסגור מחברות, לפתוח מחשבים ו...להכנס לפייסבוק! -למידה משולבת עם ה-Timeline של Facebook
פייסבוק בכיתה , ממרחב חברתי למרחב פדגוגי שיתופי
יחידת הוראה בפייסבוק: "היסטוריה – לא מה שחשבתם"
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya