מה גורם לקהילת מעשה מקוונת לעבוד? מחקר לגבי התפיסות של סטודנטים סיניים להוראה את הלמידה המקצועית המקוונת
Hou, Heng. "What makes an online community of practice work? A situated study of Chinese student teachers’ perceptions of online professional learning", Teaching & Teacher Education, Feb2015, Vol. 46, p6-16.
מאמר זה מביא לידי ביטוי את התפיסות של קהילת למידה (cohort) של סטודנטים להוראה לגבי התנסות בלמידה מקוונת במהלך שיבוץ מתכשרים בבית הספר במוסד סיני על-תיכוני. המאמר חוקר באופן ביקורתי את הגורמים התורמים באופן חיובי ללמידה מקצועית מקוונת ולהתפתחות של הקהילה. לצורך כך אומצה גישת חקר מקרה אתנוגרפית.
הממצאים מציינים שתקשורת מקוונת מאפשרת למשתתפים להכיר בנוכחות המשמעותית של אחרים בתמיכה ובשינוי הלמידה שלהם. תקשורת זו גם מטפחת הערכה ואימוץ של התפקידים הרב-ממדיים שהם לוקחים על עצמם. ההשתתפות הוולונטרית וההעצמה מופיעות כגורמים העיקריים ההופכים אותה לקהילה מקצועית תוססת עבור צמיחה מקצועית.