לעצב את הכיתה כדי לשפר את הלמידה

סוגיית עיצוב הכיתה צריכה להעסיק את המערכת ברמת העל, ברמת החשיבה המערכתית. זאת משום שהיא מהווה גורם חשוב בקידום הפעילות ההוראתית-לימודית, במוטיבציה של תלמידים ומורים להיות מעורבים בתהליך זה, ובתרומה לתחושתם הטובה במהלכו. מעבר לכך - לעיצוב ראוי של כיתה יש השפעה על קידום החוש האסטתי של התלמידים ועל קידום המוטיבציה שלהם לשמור על מראה הסביבה (במקרה זה הכיתה שלהם), שני ערכים חינוכיים חשובים ביותר. חשיבה על עיצוב הכיתות לשיפור ההוראה והלמידה וכן לעצם תחושתם הטובה של התלמידים והמורים חשובה מכדי לחכות שהיא תתפתח מאליה ללא כל סיוע וללא כל הכוונה, כשהיא תלויה ברצונו או באי רצונו של גורם זה או אחר. כדאי לקיים חשיבה על עיצוב הכיתה ובכלל על עיצוב סביבת הלמידה-הוראה, גם מעבר לכיתה. צריך שחשיבה כזאת תניב פירות בדמות סיוע רלוונטי ראוי לבתי הספר שיכלול גם, ואי אפשר להמנע מכך, סיוע חומרי (כגון כסף, תשתיות וחומרים), וכל זאת תוך שיתוף פעולה עם המשתמשים בכיתות הלימוד והקשבה לצרכיהם.

למאמר המלא של יורם אורעד ברשת שלובים

ראה גם:

החצר לא פחות מהכיתה: חצרות בתי הספר מקבלות תפקיד חדש

סביבות למידה במאה ה-21 צריכות להתאים לפדגוגיה החדשה


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    המאמר המלא לא נפתח
    יש דרך לקרוא אותו בצורה אחרת?

    פורסמה ב 30/04/2023 ע״י תמרה

    שלום האתר של המאמר הממלא לא נפתח

    פורסמה ב 24/12/2019 ע״י מעיין
    מה דעתך?
yyya