כמה אסטרטגיות להגברת העניין של הלומדים בקורס מתוקשב
מאת: Joe McCleskey
מילות מפתח:
הנעה
למידה מקוונת
למידה מרחוק
למידה מתוקשבת
למידה פעילה
מאפיינים רגשיים
מוטיבציה
קורסים מתוקשבים
תכנון לימודים
תכנים דיגיטאליים
"Five E-learning design strategies that keep learners coming back for more," Learning Solutions Magazine , September 2010.
שיעור הנושרים מקורסים מתוקשבים לעתים גבוה יותר מקורסים רגילים. העלאת תכנים לקורס מתוקשב אינה מבטיחה בהכרח את הצלחתו .המאמר מונה כמה אסטרטגיות מועילות להצלחת הקורסים המתוקשבים מבינת העניין של הלומדים בו. בין האסטרטגיות אותן מונה המאמר: יצירת מוטיבציה גבוהה יותר ללומדים בקורס מתוקשב, כמו לדוגמא שימוש במודל ARCS הפסיכולוגי.
Keller הציע את מודל ARCS המכיל ארבע מרכיבים המשפיעים על המוטיבציה של התלמיד. Attention, Relevance, Confidence, Satisfaction. יצירת הבנייה של התכנים בקורס במתכונת ברורה ושיטתית מהצגת העקרונות לדוגמאות קונקרטיות.
כמו כן, מונה המאמר את חשיבות שזירת המרכיבים הויזואליים לצד תכני הקורס המתוקשב. הכוונה לתמונות ובעיקר לשילוב סרטי וידאו לצד התכנים. האסטרטגיה הרביעית המוצעת: יצירת מעורבות רגשית של הלומדים ויותר מכך המלמדים בקורס המתוקשב.
ראה גם :
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya