ככה לא עושים שינוי במערכת החינוך
צבי גלאון
מדינות רבות כבר הכירו בכך שחייבים לקיים מסגרות השתלמות למורים ומנגנון מפקח על לימודי חובה כתנאי להמשך החזקה ברישיון הוראה, ולקידום במערכת. בבריטניה למשל נקראת מסגרת זו NCSL. בהיעדר מסגרות כאלה, מערכת החינוך תמשיך להימצא במגמת נסיגה.
הכותב, מנהל ביה"ס לשעבר, סבור כי יש להתחיל לבנות את מסגרות ההשתלמות המתאימות ואת המוסדות שבהם יִלְמד מנהל בית הספר גם הנהגה פדגוגית, ובמקביל יוכשרו שם רכזי המקצוע, עמם הוא אמור יהיה לעבוד. כך בהדרגה ובמשך כמה שנים תקום בבתי הספר ההנהגה הדידקטית אותה אנו חסרים כל כך עתה. הנהגה זו תקנה למורים כלי עבודה שכרגע אינם נמצאים בארגז הכלים שלהם
למאמר המלא של צבי גלאון באתר YNET
ראה גם: הערה של אחד המגיבים למאמר :
"מסגרת כמו זו שמציע מחבר המאמר כבר הייתה קיימת בתוך משרד החינוך , והיא נקראה, "בית הספר לעובדי הוראה בכירים" , אך משרד החינוך עצמו סגר את בית הספר הזה. ניסוי בתחום זה של הנהגה דידאקטית המורכבת מרכזי מקצוע שעברו הכשרה מתאימה , הופעלה תקופה קצרה על ידי פרופ' מרים קדרוני, אך גם זו לא נלמדה כראוי ואיש לא טרח מאז לבדוק מה ממנה ניתן ליישום, שלא לדבר על המשכו של הניסוי."