כיצד להעריך פעילות מתוקשבת מבוססת וויקי?
מאת: ראובן ורבר
מילות מפתח:
הערכה
ויקי WIKI
למידה מבוססת ויקי
למידה מקוונת
למידה שיתופית מקוונת
מחווני הערכה
תהליכי הערכה
מקור: אולפנת יד חנה
הצוותים החינוכיים של שני מוסדות לימוד בישראל ובקנדה יזמו ביחד פרויקט משותף באינטרנט המבוסס על חקר מקורות וכתיבה באינטרנט. הפרויקט המתוקשב נבנה על שני מרחבי תקשוב זהים מבוססים WIKI . התלמידות מישראל (תלמידות אולפנת נווה חנה בגוש עציון) מנהלות באנגלית את כל החומרים הכתובים שלהן באמצעות אתר ה-WIKI ובמקביל התלמידים מביה"ס התיכון במונטריאול בקנדה הקימו אתר WIKI מקביל ודומה ובו הם מציגים חומרים כתובים וחיבורים משלהם. התלמידים מקנדה מבקרים כל יום באתר הויקי הישראלי ולהפך. התלמידות מישראל, קוראות את החומרים שכתבו עמיתיהם הקנדיים, מגיבות ומציעות נקודות מבט משלהן לחומרים שנכתבו.
בינתיים, פרויקט הויקי עבר לשלב של הערכה מעצבת של עמיתים כשהתלמידים מקנדה כותבים הערות על הפרויקטים שכתבו בתוך איזור הדיון של הויקי.ההערות מעניינות והתלמידות של אולפנת נווה חנה קבלו אותן בהערכה. הן אף הגיבו והתחילו ליישם את ההערות בעבודות שלהן (הערכה מעצבת).
הנה המחוון שכתבה המורה מקנדה להנחות ולהעריך את תלמידותיה במתן משוב לתלמידות נווה חנה:
ועוד באותו נושא: דוגמא של מחוון הערכה לוויקי בחינוך באנגליה
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya