יצירתיות בפתרון בעיות במתמטיקה: אסטרטגיות, דילמות וטעויות

גזית, א' ופטקין, ד' (עורכים) (2015). יצירתיות בפתרון בעיות במתמטיקה: אסטרטגיות, דילמות וטעויות. תל אביב: מכון מופ"ת.

הוראת המתמטיקה והשפעתה על הישגי התלמידים הן נושאים "חמים" שעוסקים בהם רבות הן בהכשרת מורים הן במסגרות שונות של השתלמויות מורים במסלול להתפתחות מקצועית. אסופת המאמרים בספר זה מציעה מגוון מחקרים עדכניים של מיטב חוקרי החינוך המתמטי ומומחים להוראת התחום, שבוחנים היבטים שונים של סוגיה חשובה זו. הספר מצייר את תמונת עולמם של מורי המתמטיקה בבית הספר היסודי, תוך התמקדות ביצירתיות בפתרון בעיות בתחומים שונים במתמטיקה: פתרון בעיות באריתמטיקה, מעבר מאריתמטיקה לאלגברה, הנדסת המישור והנדסת המרחב, הסתברות וסטטיסטיקה, ולבסוף חשיבה מתמטית לא שגרתית ויצירתיות בפתרון בעיות אתגר במתמטיקה.

את אסופת המאמרים ערכו פרופ' אביקם גזית ופרופ' דורית פטקין. פרופ' אביקם גזית הוא מרצה לחינוך מתמטי בסמינר הקיבוצים – המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאמנויות, והיה חבר סגל המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. תחומי התמחותו הם פתרון בעיות במתמטיקה, תולדות המתמטיקה ושילוב יצירתיות בהוראה. פרופ' דורית פטקין היא ראש התכנית לתואר שני בחינוך מתמטי לבית הספר היסודי במכללת סמינר הקיבוצים ומדריכת מורים ומתכשרים להוראת המתמטיקה. תחומי התמחותה הם דרכים מגוונות להוראת הגיאומטריה, התפתחות מקצועית של מורים וטיפול בטעויות ובתפיסות מוטעות. ספרם הקודם של פרופ' פטקין ופרופ' גזית, המורה למתמטיקה – מאפייני הכשרה, ידע והוראה ואישיות של מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי, יצא לאור בשנת 2014 בהוצאת מכון מופ"ת.

לקטלוג הספרים במכון מופ"ת

תוכן עניינים ופתח דבר

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya